Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MİZAH KÜLTÜRÜ TDE302 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IAraştırma Görevlisi Aysun Ezgi Yılmaz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mizahı ve mizah türlerini tanımlar.
2) Mizah kuramlarını tanır ve uygular.
3) Türk mizahının temel bileşenlerinden fıkra türünü ve mizahi bir aktör olarak Nasreddin Hoca tipini kavrar ve yorumlar.
4) Medya- mizah ilişkisini anlamlandırır.
5) Mizah geleneğinin değişimini ve dönüşümünü yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste, insanlığın ortak davranış kalıplarından ?gülme?nin kaynakları arasında yer alan ?mizah? kavramı, mizahın kökenleri, Batı ve Türkiye?deki mizah çalışmaları mizah- dil ilişkisi ve mizah kuramları üzerinden durulacak; Türkiye?de mizah geleneğinin temel unsurlarından olan Nasreddin Hoca Fıkraları ile birlikte mizah geleneğinin değişim sürecini ortaya koymak üzere günümüzde etkin olarak kullanılan medya alanında mizahın kullanımı hakkında bilgi verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Gülme nedir, kime neye, neden güleriz?
2. Hafta Gülmenin özellikleri ve işlevleri, gülme mizah ilişkisi
3. Hafta Mizah nedir? Mizah türleri
4. Hafta Mizahın kökeni ve Batı?da mizah çalışmaları
5. Hafta Türkiye'de mizah çalışmaları
6. Hafta Türkiye'de mizah çalışmaları
7. Hafta Mizah-dil ilişkisi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Mizah kuramları
10. Hafta Mizah kuramları
11. Hafta Mizah kuramları
12. Hafta Türk Mizahının Temel Aktarım Aracı Olarak Fıkra ve Nasreddin Hoca
13. Hafta Türk Mizahının Temel Aktarım Aracı Olarak Fıkra ve Nasreddin Hoca
14. Hafta Tüketim, Medya ve Mizah geleneği
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARA.Koestler (1997). Mizah Yaratma Eylemi,İst. İris Yay.,
Boratav, P.N. (1996), Nasreddin Hoca, İstanbul: Edebiyatçılar Derneği Yay.
Klein, Allen (1989), Mizahın İyileştirici Gücü, İstanbul: Epsilon Yayınları.
Morreal, John (1997) Gülmeyi Ciddiye Almak, İstanbul: İris Yay.
Sanders, Barry (2001) Kahkahanın Zaferi, İstanbul: Ayrıntı Yay.
Öğüt-Eker, G. (2009), İnsan Kültür Mizah, Ankara: Grafiker Yayınları.
Özdemir, Nebi (2008), "Nasreddin Hoca ve Eleştirel Düşünce", Doğumunun 800. Yılında Nasreddin Hoca Sempozyumu, İstanbul.
Usta, Çiğdem (2008). Mizah Dilini Gizemi, Akçağ Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13226
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler11010
Sunum (Hazırlık dahil)188
Toplam İş Yükü114,5
Toplam İş Yükü / 303,81
Dersin AKTS Kredisi4
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5         
P6        X   X
P7         
P8         
P9         
P10        X   X
P11        X   X
P12        X  
P13         
P14  X   X   X   X   X
P15  X   X   X   X   X