Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK EDEBİYATI TDE155 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Ayşe Duvarcı
Araştırma Görevlisi Aysun Ezgi Yılmaz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimini özetler.
2) Çocuk kitaplarının türlere ve yaş gruplarına göre farklı özelliklerini ayırt eder.
3) Çocuk roman ve öykülerinin özelliklerini bilir.
4) Çocuk edebiyatı ürünlerinin problemlerini tespit eder.
5) Eğimde çocuk edebiyatının önemini açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, dünyada ve Türkiye'de çocuk edebiyatının tarihi gelişimi, biçim, konu ve okuyucu yaşına göre çocuk kitaplarının özellikleri, masallar, çocuk öyküleri, çocuk romanları,çocuk dergileri vb. çocuk edebiyatı ürünleri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders içeriğinin tanıtılması, derse giriş
2. Hafta Çocuk edebiyatı kavramı, kapsamı, özellikleri
3. Hafta Dünyada çocuk edebiyatının gelişimi
4. Hafta Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi
5. Hafta Yaş gruplarına göre çocuk edebiyatı
6. Hafta Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler
7. Hafta Çocuk edebiyatı ürünlerinin özellikleri (Biçim, konu, dil ve üslup bakımından)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çocuk edebiyatı türlerinden masal
10. Hafta Çocuk edebiyatı türlerinden hikaye ve roman
11. Hafta Çocuk edebiyatı türlerinden hikaye ve roman
12. Hafta Çocuk edebiyatı türlerinden çocuk dergileri
13. Hafta Çocuk edebiyatı türlerinden çizgi roman
14. Hafta Çocuk edebiyatı türlerinden tiyatro
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROğuzkan, Ferhan. Çocuk Edebiyatı. Ankara: Emel Yayınları, 1987.
Sever, Sedat. Çocuk ve Edebiyat, Ank. Kök Yayınları, 2007.
Şimşek Tacettin. Çocuk Edebiyatı. Ankara: Rengarenk Yayınları, 2002.
Şirin, Mustafa Ruhi, Çocuk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış "Çocuk Edebiyatı Nedir, Ne Değildir?", Kök Yayıncılık, 2007.
Şirin, Mustafa Ruhi, Çocuk Edebiyatı Kültürü, Kök Yayıncılık, 2007.
Yalçın, Alemdar ve Gıyaseddin Aytaş. Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları, 2002.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Tartışma,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21020
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3  X         X
P4         
P5  X   X   X    
P6        X  
P7         
P8         
P9         
P10        X  
P11  X   X   X    
P12          X
P13         
P14  X   X   X    
P15  X   X   X