Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALK BİLİMİ I TDE137 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Ayşe Duvarcı
Araştırma Görevlisi Aysun Ezgi Yılmaz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkbiliminin amacını ve kaynaklarını öğrenir.
2) Halkbilim kuramları ve araştırma yöntemlerini kronolojik bir yaklaşımla kavrar.
3) Halkbilim kuram ve araştırma yöntemlerini uygulamalı bir şekilde kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste bir bilim dalı olarak Halkbiliminin ortaya çıkışı, gelişim ve dönüşüm süreci ele alınacak Batı'da ve Türkiye'de Halkbilimi üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir. Ayrıca ders kapsamında Halkbiliminin amacı, ilişkili olduğu bilim dalları, kaynakları aktarılacak öğrencilerin ilerleyen aşamada bu alanda uygulama yapabilmeleri için gerekli olan veri toplama ve inceleme yöntemleri ile birlikte temel kuramlar hakkında bilgi verilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı,derse giriş
2. Hafta Halk kimdir?
3. Hafta Bir bilim dalı olarak "Halkbilimi" ve çalışma alanları
4. Hafta Batı'da Halkbilimi çalışmalarının tarihi
5. Hafta Batı'da Halkbilimi çalışmalarının tarihi
6. Hafta Türkiye'de Halkbilimi çalışmalarının tarihi
7. Hafta Türkiye'de Halkbilimi çalışmalarının tarihi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Halkbilimi veri toplama ve inceleme yöntemleri
10. Hafta Halkbilimi veri toplama ve inceleme yöntemleri
11. Hafta Halkbilimi kuramları (Metin merkezli halkbilimi kuramları)
12. Hafta Halkbilimi kuramları (Metin merkezli halkbilimi kuramları)
13. Hafta Halkbilimi kuramları (Bağlam merkezli halkbilimi kuramları)
14. Hafta Halkbilimi kuramları (Bağlam merkezli halkbilimi kuramları)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCocchiara, Giuseppe, Avrupa?da Folklor Tarihi (Çev. Yerke Özer), Ankara: Geleneksel Yayıncılık, 2017.
Oğuz, Öcal, vd. Türk Halk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları, 2004.
Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, (Yay. Haz. Öcal Oğuz vd.) Ankara: Geleneksel Yayıncılık, 2006.
Halk Biliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 2, (Yay. Haz. Öcal Oğuz ve Selcan Gürçayır Teke) Ankara: Geleneksel Yayıncılık. (3. Baskı), 2014.
Ong, Walter J. Sözlü ve Yazılı Kültür. İstanbul: Metis Yayınları, 2007.
Örnek, Sedat Veyis. Türk Halkbilimi. Ankara: BilgeSu Yayınları,2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi132,532,5
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler11515
Sunum (Hazırlık dahil)155
Saha/Alan Araştırması155
Toplam İş Yükü124,5
Toplam İş Yükü / 304,15
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13     
P14  X   X   X
P15  X   X   X