Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİL VE İLETİŞİM TDE134 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Sıdıka Dursun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişim ve dil ilişkisini açıklar.
2) Dilin farklı alanlardaki işlevlerini tanımlar.
3) Dilin farklı kullanımlarını dilbilimin farklı alt alanlarından hareketle değerlendirir.
4) Göstergebilim kuramı çerçevesinde dilsel ve dil dışı göstergeleri yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, göstergebilim kuramı çerçevesinde dilsel göstergeler, dil dışı göstergeler, iletişim araçları ve işlevleri, iletişimin ögeleri ele alınır. Dersin amacı; değişen çağın gereklerine uygun olarak, öğrencilere iletişim araçlarını tanıtmak, yazılı ya da görsel medyada güncel ve sanatsal konulara karşı farkındalık yaratmak ve göstergebilim kuramlarından faydalanarak bunları değerlendirmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtılması, kaynaklar, temel kavramlar, iletişim süreci
2. Hafta İletişim modelleri ve kuramları
3. Hafta Göstergebilim
4. Hafta İletişim dizgesi olarak dil, yapısalcılık
5. Hafta İletişim ve dil
6. Hafta Reklam analizi
7. Hafta Reklam analizi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Karikatür ve resim analizi
10. Hafta Karikatür ve resim analizi
11. Hafta Edimbilim
12. Hafta Toplumdilbilim
13. Hafta Anlambilim
14. Hafta Medya ve toplum
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGuiraud, Pierre (2016). Göstergebilim. Ankara: İmge Yay.
Erkman-Akerson, Fatma (2016). Göstergebilime Giriş. İstanbul: Bilge Kültür Sanat Yay.
Kıran, Zeynel ve Ayşe Kıran (2010). Dilbilime Giriş. Ankara: Seçkin Yay.
Korat, Gürsel (2008). Dil, Edebiyat ve İletişim. İstanbul: İletişim Yayınları.
Önal, Mehmet. Edebiyat ve İletişim. Ankara: Kurgan Edebiyat, 2011.
Vural Keskin, İzlem vd. (2012). Medya ve İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13226
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler11010
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4       
P5      X   X
P6  X   X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12      X   X
P13       
P14  X   X   X   X
P15  X   X   X   X