DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Münire Arzu İçağasıoğlu Çoban
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kriz kavramını ve çeşitli kriz durumlarının ne olduğunu ve bu durumları analiz edebilmeyi öğrenecek 2) Farklı kriz durumları ile karşılaşan müracaatçılara yönelik sosyal hizmet müdahalesinin ne olması gerektiğini öğreneceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste kriz kuramları, krize müdahale biçimleri ve tedavi yaklaşımları derinlemesine incelenir. Çeşitli ortamlarda değişik kriz ve durumları ile karşı karşıya kalmış olan farklı düzeylerdeki müracaatçılara müdahale yöntem ve tekniklerinin uygulanması örnek vakalar temelinde ele alınır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kriz Teorisi. Temel Kavramlar | 2. Hafta | Kriz Teorisi. Temel Kavramlar | 3. Hafta | Krize Müdahale Amaç ve Özellikler | 4. Hafta | Travmatik Krizler / Gelişimsel Krizler / Aile Krizleri | 5. Hafta | İntihar ve İntihara Müdahale | 6. Hafta | Yas ve Yas ile Çalışma | 7. Hafta | Ödev | 8. Hafta | Doğal Afetler ve Krize Müdahale | 9. Hafta | Aile İçi Şiddet ve Şiddet Mağdurları İle Çalışma | 10. Hafta | Süreğen Travmalar ve Süreğen Travma Bölgesinde Çalışma | 11. Hafta | Krize Müdahalede Temel Teorik Yaklaşımlar | 12. Hafta | Krize Müdahalede Temel Teorik Yaklaşımlar | 13. Hafta | Vaka Çalışmaları ve Sunumlar | 14. Hafta | Vaka Çalışmaları ve Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hoff, L. A., Hallisey, B. J. ve Hoff, M. (2009). People in crisis: Clinical and diversity perspectives (6th Ed). NY: Routledge. Machin, L. (2014). Working with Loss and Grief. A Theoretical and Practical Approach. SAGE. London Sayıl, I. (2000). Kriz ve Krize Müdahale. A.Ü. Psikiyatrik Kriz Uygulama ve Araştırma Yayınları. Ankara Worden, J. W. (2003). Yas Danışmanlığı ve Yas Terapisi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları. Ankara |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 1 | 30 | Makale Sunuşu | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 10 | 140 | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 1 | 1 | Makale Sunuşu | 1 | 2 | 2 | Makale İnceleme | 1 | 2 | 2 | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 14 | 5 | 70 | Toplam İş Yükü | | | 243 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |