Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bireyle çalışma becerisi kazanacak 2) Bireyle çalışmada kullanılan yaklaşım, teknik ve yöntemleri öğrenecek 3) Bireyi değerlendirip müdahale planı hazırlayarak müdahalede bulunma becerisi kazanacaklardır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bireyin psikososyal yönden işlevsizleşmesine yol açma olasılığı bulunan durumların önlenmesi, bireyin kendi veya çevresel özelliklerinden kaynaklanan nedenlerle sahip olduğu psikososyal işlevsizliklerin giderilmesi, psikososyal işlev kaybının birey ve çevresinde yaratacağı zararların telafi edilmesine yönelik birey hedefli müdahale yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgi, beceri ve yeteneklerin öğrenciye kazandırılması amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Klinik sosyal hizmet tanımı ve kapsamı,
2. Hafta
Klinik sosyal hizmette sıkça kullanılan kuramlar ve yaklaşımlar,
3. Hafta
Birey odaklı klinik sosyal hizmet, bireyle çalışma stratejileri,
4. Hafta
Birey odaklı klinik sosyal hizmette kullanılan kuramlar ve yaklaşımlar,
5. Hafta
Birey odaklı klinik sosyal hizmette kullanılan kuramlar ve yaklaşımlar,
6. Hafta
Birey odaklı klinik sosyal hizmette kullanılan kuramlar ve yaklaşımlar,
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Konuyla ilgili makaleler ve tartışma,
9. Hafta
Bireylerle klinik sosyal hizmette kullanılan teknikler,
10. Hafta
Bireylerle klinik sosyal hizmette kullanılan teknikler,
11. Hafta
Bireylerle klinik sosyal hizmette sosyal hizmet uzmanın rol ve fonksiyonları,
12. Hafta
Makale Sunumları,
13. Hafta
Bireylerle klinik sosyal hizmete ilişkin rol oyunu çalışmaları,
14. Hafta
Kitap sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1.Corsini, R., J.,Wedding, D., (2012). Modern Psikoterapiler, Kaktüs Yayınları, İstanbul.
2. Mattaini, M.A. (1997). Clinical Practice with Individuals. NASW Press, Washington, DC
3.Cooper, M, J. G. Lesser (2007) Clinical social work: An integrated approach. Allyn and Bacon. USA.
4.Köroğlu, E., C. Güleç ed. (2007) Psikiyatri Temel Kitabı. Hekimler Yayın Birliği, Cilt 1 - 2, Ankara.
5. Cooper, M, J. G. Lesser (2007) Clinical social work: An integrated approach. Allyn and Bacon. USA.
6. Corsini, R ve D. Wedding. (2012). Modern Psikoterapiler. Kaknüs Yayınevi, İstanbul.
7. Sommers-Flanagan, J ve R. Sommers-Flanagan (2015). Klinik görüşme: Psikolojik Değerlendirme Esasları. Çev: G. Akbaş ve L. Korkmaz. İthaki Yayınevi, İstanbul
8. Tarrier, N.(2006). Bilişsel Davranışçı terapide Vaka Formülasyonu- Zorlayıcı ve Karmaşık vakaların Tedavisi, Çev: E. Şenol, M. Durak, U. Kocatepe, Nobel Yayınevi, Ankara.
9. Corey, G.(2011). Case Approach in Councelling and PsychotherapyBrooks/Cole , Belmont, USA
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım, Sunum, Role Play
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Kitap Sunuşu
1
15
Makale Sunuşu
1
15
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
2
15
30
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
1
8
8
Danışmanla Toplantı
Dönem Projesi Araştırması
Seminer (hazırlık dahil)
Final Jüri (hazırlık dahil)
Literatür taraması
Rapor yazma
Sonuçların analiz edilmesi
Uygulama
Kitap Sunuşu
1
4
4
Makale Sunuşu
1
4
4
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
2
4
8
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
205
Toplam İş Yükü / 30
6,83
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ