Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇOCUK İHMAL VE İSTİSMARI SH559 - 2 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk ihmali ve istismar türlerini kavrayacak
2) Çocuk ihmali ve istismarının çocuk ve aile üyeleri üzerine etkilerini öğrenecek
3) Çocuk ihmali ve istismarında sosyal hizmet
müdahalesini öğreneceklerdir.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste çocuğa yönelik kötü muamelenin tıbbi, yasal, sosyal ve kültürel yanları analiz edilerek; ihmal ve istismar gibi kötü muameleye maruz kalmış çocuklar ve aileleriyle klinik sosyal hizmet uygulamaları için gerekli teknik ve beceriler üzerinde odaklanılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuk ihmali, tanımlar, türler, özellikler
2. Hafta Çocuk istismarı ve çocuk üzerine etkileri
3. Hafta Çocuk istismarı ve aile üzerine etkileri ve aile özellikleri,
4. Hafta Çocuk istismarı ve sosyal hizmet ve politikalar,
5. Hafta Çocuk Psikiyatrisi Bakış Açısından Çocuk İstismarı ve İhmali,
6. Hafta Çocuk İstismarında Risk Değerlendirmesi,
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Çocuk İstismarında Multidisipliner Değerlendirme,
9. Hafta İstismar Olgusu Olan Çocuklarda Oyun Tedavisi,
10. Hafta İstismar Olgularında Çocukla Klinik Görüşme,
11. Hafta Çocuk İstismarı ve İhmali Hukuksal Boyutu,
12. Hafta Vaka Örnekleri,
13. Hafta Vaka Örnekleri
14. Hafta Vaka Örnekleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Çuhadaroğlu, Füsun ed. (2008) Çocuk ve Ergen
Psikiyatrisi Temel Kitabı. Çocuk ve Gençlik Ruh
sağlığı Derneği Yayınları: 3 Hekimler Yayın Birliği.
Ankara: 817- 827.

2. Polat, Oğuz (2007)Tüm Boyutlarıyla Çocuk
İstismarı 1, Tanımlar. Seçkin Yayıncılık. İstanbul.

3. Polat Oğuz (2007) Tüm Boyutlarıyla Çocuk
İstismarı 2, Önleme ve rehabilitasyon Seçkin
Yayıncılık. İstanbul.

4. Polat, Oğuz (2000) Çocuk ve Şiddet, Der yayınları,
İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev260
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık6636
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)12020
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Danışmanla Toplantı
Dönem Projesi Araştırması
Seminer (hazırlık dahil)
Final Jüri (hazırlık dahil)
Literatür taraması
Rapor yazma
Sonuçların analiz edilmesi
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu133
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma7535
Toplam İş Yükü236
Toplam İş Yükü / 307,86
Dersin AKTS Kredisi8
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3      X
P4      X
P5      X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8