Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilişsel terapi ve ilgili temel kuramları kavrayacak 2) Bilişsel terapinin temel aksiyomlarını öğrenecek 3) Bilişsel terapi uygulamalarında görüşme çerçevesinin nasıl yapılandırıldığını öğrenecek 4) Bilişsel terapi sürecinde dirençlerle nasıl çalışıldığına ilişkin bilgi sahibi olacak 5) Vaka formülasyonunu öğreneceklerdir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste; davranışçı kuramlar, bilişsel perspektif, bilişsel süreçler, bilişsel davranışçı terapi yaklaşımının tanıtımı, kapsamı, kuralları, terapi sürecini etkileyen durumlar, klinik görüşme becerileri ve teknikleri, bilişsel davranışçı terapidedeğerlendirme görüşmesi, dirençler, vaka formülasyonu, ev ödevleri, farklı psikiyatrik bozukların tedavisinde bilişsel davranışçı terapinin kullanımı tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilişsel terapilerle ilgili temel kuramlar, kuramcılar,
2. Hafta
Bilişsel terapiler, temel kavramlar,
3. Hafta
Bilişsel kuramın temel aksiyomları,
4. Hafta
Kullanılan teknikler
5. Hafta
Kullanılan teknikler,
6. Hafta
Bilişsel terapi sürecinde dirençlerle çalışma,
7. Hafta
Ara sınav,
8. Hafta
Bilişsel terapide aile ve çift terapisi
9. Hafta
Bilişsel terapide aile ve çift terapisi
10. Hafta
Vaka örnekleri
11. Hafta
Vaka örnekleri
12. Hafta
Vaka örnekleri
13. Hafta
Vaka örnekleri
14. Hafta
Vaka örnekleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Çuhadaroğlu, Füsun ed. (2008) Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı. Çocuk ve Gençlik Ruh sağlığı Derneği Yayınları: 3 Hekimler Yayın Birliği. Ankara: 817- 827.
2. Türkçapar, Hakan (2012) Bilişsel Terapi, Temel İlke ve Uygulama, 6. Baskı, HYB Yayını.
3. Köroğlu, E., C. Güleç ed. (2007) Psikiyatri Temel Kitabı. Hekimler Yayın Birliği, Cilt 1 - 2, Ankara.
4. Şenol, S., (2007) Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı, Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
5. Leahy, R. L (2010) Bilişsel Terapi Yöntemleri. Çev. H. Türkçapar ve E. Köroğlu. HYB Yayınları.
6. Dattilio, F. M. ( 2012 ) Bilişsel Davranışçı Çift ve Aile Terapisi, Psikoloji, Psikoterapi Eğitim Yayınları,
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
5
6
30
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
7
7
Sunum (Hazırlık dahil)
4
5
20
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Danışmanla Toplantı
Dönem Projesi Araştırması
Seminer (hazırlık dahil)
Final Jüri (hazırlık dahil)
Literatür taraması
Rapor yazma
Sonuçların analiz edilmesi
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
1
5
5
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
7
5
35
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
7
4
28
Toplam İş Yükü
240
Toplam İş Yükü / 30
8
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ