Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenci, çocuk, ergen ve erişkinlerde görülen psikopatolojileri genel olarak tanıyacak 2) Çocuk, ergen ve erişkinlerde görülen psikopatolojilerin belirli semptomlarını öğrenecek ve eşlik eden başka psikopatolojilerle ve ayırıcı tanılarını kavrayacak 3) Çocuk, ergen ve erişkinlerde görülen psikopatolojilerin hangi tedavi yöntemleri ile tedavi edildiklerini ve olumlu olumsuz prognoz özelliklerini öğreneceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, bireyin psiko sosyal gelişim dönemleri, bu dönemlerdeki sapma davranışları (çocukluk ve ergenlik döneminde davranış bozuklukları, anksiyite bozuklukları, duygu durum bozuklukları, somatoform bozukluklar, psikotik bozukluklar v.b.) ile bu davranışların nedenleri, sınıflandırılması, tedavi süreci, davranışların nasıl ele alınıp değerlendireceği ve bu davranışların bireylerin psiko sosyal fonksiyonlarını nasıl etkilediği gibi konular ekolojik yaklaşım temelinde incelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çocuk ve ergenlerde psikopatoloji (Otizm, Dezintegratif Bozukluk, Rett Sendromu, Çocukluk Çağı Şizofrenisi, Asperger Sendromu, Uyaran Yoksunluğu),
Okul Korkusu, Ayrılma Anksiyetesi, Okul Reddi, Eşlik Eden Durumlar ve Ayırıcı Tanı,
5. Hafta
Davranım Bozukluğu, Eşlik Eden Durumlar, Ayırıcı Tanı,
6. Hafta
Karşı Olma Karşı gelme Bozukluğu, Ayırıcı Tanı,
7. Hafta
Ara Sınav
8. Hafta
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu,
9. Hafta
Erişkin Psikopatolojileri Anksiyete Bozuklukları,
10. Hafta
Erişkin Psikopatolojileri Psikotik Bozukluklar,
11. Hafta
Erişkin Psikopatolojileri Duygu Durum Bozuklukları,
12. Hafta
Erişkin Psikopatolojileri Somatoform Bozukluklar,
13. Hafta
Erişkin Psikopatolojileri Kişilik Bozuklukları,
14. Hafta
Psikiyatrik Aciller
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Çuhadaroğlu, Füsun ed. (2008) Çocuk ve Ergen psikiyatrisi Temel Kitabı. Çocuk ve Gençlik Ruh sağlığı Derneği Yayınları: 3 Hekimler Yayın Birliği. Ankara: 817- 827. 2. Geçtan, Engin (1984) Çağdaş yaşam ve Normal Dışı Davranışlar. Üçüncü Baskı. Maya Yayınları. Ankara. 3. Köroğlu, E., C. Güleç ed. (2007) Psikiyatri Temel Kitabı. Hekimler Yayın Birliği, Cilt 1 - 2, Ankara. 4. Öztürk, O. ( 1981) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. T.Sinir ve Ruh Sağlığı Derneği Yay., Ankara. 5. Şenol, S., (2007) Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı, Hekimler Yayın Birliği, Ankara. 6. Yörükoğlu Atalay (1987) Gençlik Çağı Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunları. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları 4. Baskı. Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
25
Makale Sunuşu
1
25
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
1
1
Atolye Çalışması
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Danışmanla Toplantı
Seminer (hazırlık dahil)
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
1
2
2
Tez Önerisi Hazırlama
Tez
Makale İnceleme
Akran değerlendirme
Yüksek Lisans Tezi
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
241
Toplam İş Yükü / 30
8,03
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ