Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL HİZMETİN FELSEFİ VE BİLİMSEL TEMELLERİ SH541 - 2 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Münire Arzu İçağasıoğlu Çoban
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal hizmetin nasıl ortaya çıktığı ve geliştiğini öğrenecek
2) Uygulamalı bir bilim dalı ve bir meslek olarak sosyal hizmetin temel felsefesini kavrayacak
3) Sosyal hizmet alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste sosyal hizmetin doğuşu ve gelişimi, dayandığı temel felsefi görüşler ve bir uygulamalı bilim dalı olarak sosyal hizmetin bilimsel özellikleri derinlemesine irdelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmetin Tanımı ve Tanımın Değişen Yönleri
2. Hafta Bir Disiplin ve Meslek Olarak Sosyal Hizmetin Doğuşu ve Gelişimi
3. Hafta Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Bilgi; Beceri; Değer
4. Hafta Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Toplum Onayı, Mesleki Yetki; Hizmet Kurumu; Müracaatçı
5. Hafta Sosyal Hizmetin Temel Unsurları: Sosyal Hizmet Uzmanı; Mesleki Kültür
6. Hafta Sosyal Hizmetin Amaç ve Görevleri; Sosyal Hizmetin Ayırt Edici Özellikleri; Sosyal Hizmet Felsefesi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Sosyal Hizmette Etik
9. Hafta Sosyal Hizmette Etik
10. Hafta Sosyal Hizmette Kullanılan Bilimsel Yaklaşımlar
11. Hafta Sosyal Hizmette Kullanılan Bilimsel Yaklaşımlar
12. Hafta Sosyal Hizmette Güncel Konular ve Sorunlar
13. Hafta Sosyal Hizmette Güncel Konular ve Sorunlar
14. Hafta Sosyal Hizmette Güncel Konular ve Sorunlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16
2. Çengelci E. (1996) Cumhuriyet Türkiye'sinde Sosyal Hizmetlerin Örgütlenmesi Ankara
3. Garvin, C.D., Tropman, J.E, (1992) Social Work in Contemporary Society, Prentice Hall Inc., New Jersey.
4. Hepwort, D.H., Rooney, R.H., Larsen J.A. (2002) Direct Social Work Practice, Theory and Skills, Thomson Learning Inc.,USA.
5. Johnson, L.C., (1995) Social Work Practice A. Generalist Approach, Needhom Heights, Massachusets.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı144
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Danışmanla Toplantı
Dönem Projesi Araştırması
Seminer (hazırlık dahil)
Final Jüri (hazırlık dahil)
Literatür taraması14228
Rapor yazma
Sonuçların analiz edilmesi
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme14228
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14342
Toplam İş Yükü235
Toplam İş Yükü / 307,83
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X   X
P3      X
P4  X   X  
P5    X   X
P6  X   X   X
P7  X     X
P8