Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyal Hizmet Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UYGULAMA YÖNETİMİ (SÜPERVİZYON) SH572 - 2 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal hizmet supervizyonun önemi hakkında daha çok bilinç sahibi olacak
2) Sosyal hizmet supervizyonu ile ilgili temel yaklaşım ve modelleri öğrenecek
3) Sosyal hizmet supervizyon görevini yerine getirme bakımından kendilerini hazırlama olanağına sahip olacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, klinik sosyal hizmetin uygulanmasında, uygulayıcılara profesyonel etik ve değerler, müdahale yol ve yöntemlerinin kullanımı açısından yol gösterme, çalışmalarını yönlendirme, değerlendirme ile ilgili esas ve tekniklerin incelenmesi ve böylece öğrencinin görev aldığı sosyal hizmet ortamlarında uygulamalara danışmanlık yapma fonksiyonunu yerine getirmesinde yardımcı olacak temel bilgi ve becerileri elde etmesini sağlamak amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sosyal hizmet supervizyonu kavramı. Sosyal hizmet supervizyonunun niteliği ve temel unsurları.
2. Hafta Sosyal hizmet supervizyonunun işlevi.
3. Hafta Klinik sosyal hizmet supervizyonu.
4. Hafta Sosyal hizmet supervizyonunda yaklaşımlar.
5. Hafta Sosyal hizmet suprvizyon modelleri.
6. Hafta Sosyal hizmet supervizyonunda temel beceri ve yetkinlikler.
7. Hafta Başarılı bir sosyal hizmet supervizorünün temel özellikleri.
8. Hafta Ara sınav.
9. Hafta Sosyal hizmet supervizörü yönünden "kendini tanıma"nın önemi.
10. Hafta Supervizör ve supervzyondan yararlanan ilişkisi.
11. Hafta Birey başarımının yönetilmesi.
12. Hafta Grup supervizyonu.
13. Hafta Sosyal hizmet supervizyonu sürecinde kayıt tutma.
14. Hafta Dersin genel değerlendirmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1- Hawkins, Peter, Robin Shohet, Supervision in
theHelping Professions. An individual,
group and organizational approach,
Buckingham, Open University Press, 2000
2- Shohet, Robin, Passionate Supervision, London,
Jessica Kinglay Publishers, 2008
3- Shohet, Robin (ed), Supervision as
Transformation, London, Jessica Kinglay
Publishers, 2011
4- Shulman, Lawrence , Interactional Supervision,
Washington, DC, NASW Press, 2002
5- Wonnacott, Jane, Mastering Social Work
Supervision, London, Jessica Kinglay
Publishers, 2011,
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev125
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)133
Proje
Evde Hazırla Uygulaması188
Danışmanla Toplantı
Dönem Projesi Araştırması
Seminer (hazırlık dahil)
Final Jüri (hazırlık dahil)
Literatür taraması
Rapor yazma
Sonuçların analiz edilmesi
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma14570
Toplam İş Yükü249
Toplam İş Yükü / 308,3
Dersin AKTS Kredisi8
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8