Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal hizmet supervizyonun önemi hakkında daha çok bilinç sahibi olacak 2) Sosyal hizmet supervizyonu ile ilgili temel yaklaşım ve modelleri öğrenecek 3) Sosyal hizmet supervizyon görevini yerine getirme bakımından kendilerini hazırlama olanağına sahip olacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, klinik sosyal hizmetin uygulanmasında, uygulayıcılara profesyonel etik ve değerler, müdahale yol ve yöntemlerinin kullanımı açısından yol gösterme, çalışmalarını yönlendirme, değerlendirme ile ilgili esas ve tekniklerin incelenmesi ve böylece öğrencinin görev aldığı sosyal hizmet ortamlarında uygulamalara danışmanlık yapma fonksiyonunu yerine getirmesinde yardımcı olacak temel bilgi ve becerileri elde etmesini sağlamak amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyal hizmet supervizyonu kavramı. Sosyal hizmet supervizyonunun niteliği ve temel unsurları.
2. Hafta
Sosyal hizmet supervizyonunun işlevi.
3. Hafta
Klinik sosyal hizmet supervizyonu.
4. Hafta
Sosyal hizmet supervizyonunda yaklaşımlar.
5. Hafta
Sosyal hizmet suprvizyon modelleri.
6. Hafta
Sosyal hizmet supervizyonunda temel beceri ve yetkinlikler.
7. Hafta
Başarılı bir sosyal hizmet supervizorünün temel özellikleri.
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Sosyal hizmet supervizörü yönünden "kendini tanıma"nın önemi.
10. Hafta
Supervizör ve supervzyondan yararlanan ilişkisi.
11. Hafta
Birey başarımının yönetilmesi.
12. Hafta
Grup supervizyonu.
13. Hafta
Sosyal hizmet supervizyonu sürecinde kayıt tutma.
14. Hafta
Dersin genel değerlendirmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1- Hawkins, Peter, Robin Shohet, Supervision in theHelping Professions. An individual, group and organizational approach, Buckingham, Open University Press, 2000 2- Shohet, Robin, Passionate Supervision, London, Jessica Kinglay Publishers, 2008 3- Shohet, Robin (ed), Supervision as Transformation, London, Jessica Kinglay Publishers, 2011 4- Shulman, Lawrence , Interactional Supervision, Washington, DC, NASW Press, 2002 5- Wonnacott, Jane, Mastering Social Work Supervision, London, Jessica Kinglay Publishers, 2011,
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
3
3
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
1
8
8
Danışmanla Toplantı
Dönem Projesi Araştırması
Seminer (hazırlık dahil)
Final Jüri (hazırlık dahil)
Literatür taraması
Rapor yazma
Sonuçların analiz edilmesi
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
14
5
70
Toplam İş Yükü
249
Toplam İş Yükü / 30
8,3
Dersin AKTS Kredisi
8
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ