Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çağdaş strüktür sistemleri hakkında tasarım ilkeleri ve kullanım olanakları açısından bilgiye sahip olur. 2) Çağdaş strüktür sistemlerinde kullanılan malzemeleri tanır. 3) Sistemlere eleştirel bakma ve sistem çözüm önerileri getirme becerisi geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Çağdaş strüktür sistemleri yapılı çevrede fonksiyonel/yapısal ihtiyaçlar ve estetik beklentiler ile kullanılmakta ve teknolojinin getirdiği yeniliklere göre geliştirilmektedir. Öğrencilerin bu ders kapsamında strüktüre ait bilgileri özellikleri ve sınıflandırılması çerçevesinde öğrenerek, çağdaş strüktür sistemleri hakkında mimari ve yapısal olarak bilgiye ve deneyime sahip olmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel giriş, dersin tanıtılması, Yeni taşıyıcı sistemlerin gelişimi
Kablo ve Gergi sistemler, Membran ve Pnömatik Sistemler 1
5. Hafta
Kablo ve Gergi sistemler, Membran ve Pnömatik Sistemler 2
6. Hafta
Lamine Ahşaplar ve Kubbeler
7. Hafta
Uzay Kafes, Ardgerme strüktürler
8. Hafta
Yüksek Binalar, 3D Printing ve CAM uygulamaları
9. Hafta
Öğrenci Sunuşları
10. Hafta
Öğrenci Sunuşları
11. Hafta
Öğrenci Sunuşları
12. Hafta
Proje Çalışması
13. Hafta
Proje Çalışması
14. Hafta
Proje Çalışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Türkçü, Ç., Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2017.
Asensio, F., New Architecture, An International Atlas, Abrams, New York, 2005
Reichold, Klaus, Christopher Wynne, and Bernhard Graf. Buildings that changed the world. Prestel, 1999.
Bizley, Graham. Architecture in detail . Elsevier, 2008.
Bizley, Graham. Architecture in detail II. Routledge, 2010.
Günel, Mehmet Halis, and Hüseyin Emre Ilgin. Tall buildings: structural systems and aerodynamic form. Routledge, 2014.
Schierle, Gotthilf Goetz. Architectural Structures. University of Southern California, 2006.
Chilton, John. Space grid structures. Taylor & Francis, 2007.
Hunt, Anthony, and Tony Hunt. Tony Hunts Structures Notebook. Routledge, 2003.
Weinand, Yves, ed. Advanced timber structures: architectural designs and digital dimensioning. Birkhauser, 2016.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
30
Devam
1
10
Örnek Olay Sunumu
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
12
4
48
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
12
12
Ödevler
2
4
8
Proje
Final Jüri (hazırlık dahil)
Konu Araştırma
Toplam İş Yükü
124
Toplam İş Yükü / 30
4,13
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ