Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇAĞDAŞ STRÜKTÜR SİSTEMLERİ MİM475 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çağdaş strüktür sistemleri hakkında tasarım ilkeleri ve kullanım olanakları açısından bilgiye sahip olur.
2) Çağdaş strüktür sistemlerinde kullanılan malzemeleri tanır.
3) Sistemlere eleştirel bakma ve sistem çözüm önerileri getirme becerisi geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIÇağdaş strüktür sistemleri yapılı çevrede fonksiyonel/yapısal ihtiyaçlar ve estetik beklentiler ile kullanılmakta ve teknolojinin getirdiği yeniliklere göre geliştirilmektedir. Öğrencilerin bu ders kapsamında strüktüre ait bilgileri özellikleri ve sınıflandırılması çerçevesinde öğrenerek, çağdaş strüktür sistemleri hakkında mimari ve yapısal olarak bilgiye ve deneyime sahip olmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel giriş, dersin tanıtılması, Yeni taşıyıcı sistemlerin gelişimi
2. Hafta Kabuk Sistemler, Katlanmış Plaklar, Eğri Yüzeyler 1
3. Hafta Kabuk Sistemler, Katlanmış Plaklar, Eğri Yüzeyler 2
4. Hafta Kablo ve Gergi sistemler, Membran ve Pnömatik Sistemler 1
5. Hafta Kablo ve Gergi sistemler, Membran ve Pnömatik Sistemler 2
6. Hafta Lamine Ahşaplar ve Kubbeler
7. Hafta Uzay Kafes, Ardgerme strüktürler
8. Hafta Yüksek Binalar, 3D Printing ve CAM uygulamaları
9. Hafta Öğrenci Sunuşları
10. Hafta Öğrenci Sunuşları
11. Hafta Öğrenci Sunuşları
12. Hafta Proje Çalışması
13. Hafta Proje Çalışması
14. Hafta Proje Çalışması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTürkçü, Ç., Çağdaş Taşıyıcı Sistemler, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2017.
Asensio, F., New Architecture, An International Atlas, Abrams, New York, 2005
Reichold, Klaus, Christopher Wynne, and Bernhard Graf. Buildings that changed the world. Prestel, 1999.
Bizley, Graham. Architecture in detail . Elsevier, 2008.
Bizley, Graham. Architecture in detail II. Routledge, 2010.
Günel, Mehmet Halis, and Hüseyin Emre Ilgin. Tall buildings: structural systems and aerodynamic form. Routledge, 2014.
Schierle, Gotthilf Goetz. Architectural Structures. University of Southern California, 2006.
Chilton, John. Space grid structures. Taylor & Francis, 2007.
Hunt, Anthony, and Tony Hunt. Tony Hunts Structures Notebook. Routledge, 2003.
Weinand, Yves, ed. Advanced timber structures: architectural designs and digital dimensioning. Birkhauser, 2016.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje130
Devam110
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12448
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı11212
Ödevler248
Proje
Final Jüri (hazırlık dahil)
Konu Araştırma
Toplam İş Yükü124
Toplam İş Yükü / 304,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13      X
P14     
P15  X    
P16  X    
P17  X    
P18    X  
P19     
P20     
P21     
P22     
P23     
P24     
P25