Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimarlık kuramında barınma, ev, konut gibi kavramlarla ilgili bilgi sahibi olarak mimari tasarım pratiğinde bu tartışmaları genişletebilir. 2) Konut araştırmalarından örnekler incelerken farklı konut türleri ve sınıflandırmalarını öğrenerek tasarımlarında ve araştırmalarında kullanabilir. 3) Konut çalışmalarında çeşitli konular ve yöntemlerin neler olduğunu öğrenerek bunları ileri araştırmalarında kullanabilir. 4) Farklı araştırma örneklerini incelerken karşılaştığı bilimsel araştırma yöntemlerini mimari tasarım ve konut araştırmalarında kullanabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Dersin amacı, mimarlık disiplininde konut çalışmalarını ele almaktır; konut araştırmaları ve mimari projeler üzerinden konut konusunu farklı yönleriyle irdelemek, konut çalışmalarının çeşitli konularını ve yöntemlerini aktarmak, konutu interdisipliner niteliğine değinerek mimari tasarım odağında tartışmak dersin kapsamını oluşturur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, dersin tanıtılması / Mimari tasarımda program
2. Hafta
Konut çalışmalarına giriş: Barınma, ev, konut ve diğer kavramlar
3. Hafta
Konut çalışmalarında konular ve yöntemler
4. Hafta
Konut çalışmalarında konular ve yöntemler
5. Hafta
Konut çalışmalarından örnekler I: anlatım ve tartışma
6. Hafta
Konut çalışmalarından örnekler II: anlatım ve tartışma
7. Hafta
Konut çalışmalarından örnekler III: anlatım ve tartışma
8. Hafta
Konut çalışmalarından örnekler IV: anlatım ve tartışma
9. Hafta
Ara Sınav
10. Hafta
Dönem projesi: yöntem ve materyal üzerine stüdyo çalışması
11. Hafta
Dönem projesi: yöntem ve materyal üzerine stüdyo çalışması
12. Hafta
Dönem projesi: hazırlık ve tartışmalar
13. Hafta
Dönem projesi: hazırlık ve tartışmalar
14. Hafta
Dönem projesi ön teslimi / Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Heckmann, O., Schneider, F. with Eric Zapel: Floor Plan Manual Housing, Fifth, Revised and Expanded Edition,Birkha?user, Basel, 2018 Heidegger M. Building dwelling thinking. Spaces of visual culture. London, Routledge. 2006:66-76. Leupen, B., Mooij, H.: Housing Design: A Manual, NAi Publishers, Rotterdam, 2012. Kemeny, J. Housing and Social Theory. London, England: Routledge, 1991. ?Rapoport A. House Form and Culture Prentice Hall Inc. New York. 1969. Yürekli H, Yürekli F. Türk Evi, Gözlemler-Yorumlar (The Turkish House, A Concise Re-Evaluation), 1. Baskı, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları-111, Mayıs, İstanbul. 2005.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
4
16
Mini-Sınav
3
30
Devam
1
4
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
0
0
0
Kısa Sınavlara hazırlık
3
5
15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
6
3
18
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
0
0
0
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
0
0
0
Proje
0
0
0
Kısa Sınavlar
3
,5
1,5
Dönem Projesi Araştırması
1
30
30
Sergi (hazırlama ve kurulum)
0
0
0
Uygulama
0
0
0
Kitap Sunuşu
0
0
0
Vaka Çalışması Sunumu
1
5
5
Makale İnceleme
4
2
8
Portfolyo
1
5
5
Toplam İş Yükü
110,5
Toplam İş Yükü / 30
3,68
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ