Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimarlık ve fotoğrafın tarihsel kesişimi ve gelişimi üzerine edindiği bilgi ile mekan ve fotoğraf üretimlerini tarihsel ve bağlamsal anlamda ilişkilendirebilir ve yorumlayabilir. 2) Mimarlığın görsel üretim ve anlatı teknikleri ile beslenen sanatla bütünleşik düşünme ve eyleme süreçlerini pratik eder. 3) Mimarlıkta fotoğrafı mekanın kurucusu ve anlatıcısı olarak yorumlar. 4) Mimarlığın geleneksel pratiklerinin ötesinde sanatsal ifade ve temsil yöntemlerini pratik eder. 5) Fotoğrafı mimari bir iletişim aracı olarak kullanarak farklı üretim biçimlerini sınıflandırabilir ve özgün mekan okumaları gerçekleştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders, mimarlık üretimlerini geniş bir kültürel ve görsel alanda tanımlayarak mekanın fotoğraf ile bütünleşik bir düşünme ve üretme nesnesi olarak araştırılmasını amaçlar. Mekanın fotoğrafla, fotoğrafın mekanla yeniden kurulduğu örnekler ve anlatılar üzerinden mimarlık ve fotoğraf ilişkilenmelerini çözümler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma
2. Hafta
Kavramsal Tartışmalar
3. Hafta
Kavramsal Tartışmalar
4. Hafta
Kavramsal Tartışmalar
5. Hafta
Sunumlar: Fotoğrafçının İzinde
6. Hafta
Kavramsal Tartışmalar
7. Hafta
Kavramsal Tartışmalar
8. Hafta
Kavramsal Tartışmalar
9. Hafta
Sunumlar: Fotoğrafın İzinde
10. Hafta
Kurgusal Tartışmalar
11. Hafta
Kurgusal Tartışmalar
12. Hafta
Kurgusal Tartışmalar
13. Hafta
Kurgusal Tartışmalar
14. Hafta
Final Çalışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Açelya Allmer, Erdem Yıldırım. ?Le Corbusier Mimarlığı ve Onun Fotografik Temsili: Foto-Mekan, Foto-Hikaye, Foto-Duvar?. https://www.academia.edu/21493075/Le_Corbusier_Mimarl%C4%B1%C4%9F%C4%B1_ve_Onun_Fotografik_Temsili_Foto-Mekan_Foto-Hikaye_Foto-Duvar?auto=download Beatriz Colomina. Mahremiyet ve Kamusallık, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2011. Roland Barthles. Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Notlar, çev. Reha Ahçakaya, İstanbul: Altıkırkbeş Yayın, 2011 Susan Sontag. Fotoğraf Üzerine. Çev. Osman Akınhay, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2008. John Berger. Bir Fotoğrafı Anlamak, çev. Beril Eyüboğlu, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2015 Jale N. Erzen, Fotoğraf Notları, İstanbul: Say Yayınları, 2004 Bahattin Öztuncay, Frances Terpak, Peter Louis Bonfitto, Zeynep Çelik, Edhem Eldem. Camera Ottomana, çev. Ayşen Gür, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları, 2015
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
10
50
Örnek Olay Sunumu
2
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
10
3
30
Final Jüri (hazırlık dahil)
1
24
24
Vaka Çalışması Sunumu
2
12
24
Toplam İş Yükü
114
Toplam İş Yükü / 30
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ