Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimarlıkta farklı temsil yöntemlerinden biri olan fotoğrafı mimari tasarım sürecini ve ifadesini besleyen bir araç olarak kullanır. 2) Fotoğrafın mimari üretim ve yeniden üretimine olan etkisi konusunda fikir ve deneyim kazanır. 3) Fotoğrafın görsel tarih ve kuram içerisinde yeni düşünceler ve kavramlar oluşturmadaki etkisini araştırır ve karşılaştırmalı olarak sorgular. 4) Fotoğrafın mekan algısı, temsili ve mimarlık tarihi anlatısındaki rolünü kavrar. 5) Mimari fotoğrafı mekansal deneyimin bir parçası olarak irdeler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Ders, farklı fotoğraf tekniklerinin kullanımıyla görsel ve mimari değerler üzerine bir anlayış geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kamera kullanımıyla elde edilen mekansal temsiliyetler ile öğrenciler, farklı mekanları deneyimler ve deneyimlerini özgün bir anlatıda buluştururlar. Ders kapsamında kamera imkanlarının sorgulanarak kullanımı ve farklı bakma/görme yöntemleri ile elde edilmiş çalışmalar; biçim, içerik, kompozisyon etkileri açısından tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Mimari İletişim Aracı Olarak Fotoğraf- Modernizm ve Fotoğraf
2. Hafta
Mimari Görme - Çerçevelemek
3. Hafta
Mimari Görme - Çerçevelemek
4. Hafta
Mimari Görme- Biçim, İçerik, Kompozisyon
5. Hafta
Mimari Görme -Biçim, İçerik, Kompozisyon
6. Hafta
Mimari Belgeleme- Fotografik Gerçekçilik
7. Hafta
Mimari Belgeleme - Fotografik Gerçekçilik
8. Hafta
Sunumlar
9. Hafta
Mimari Deneyimleme- Kurgusal Bozunma
10. Hafta
Mimari Deneyimleme- Kurgusal Bozunma
11. Hafta
Mimari Deneyimleme- Kurgusal Bozunma
12. Hafta
Fotoğraf ile Kent Okumaları
13. Hafta
Fotoğraf ile Kent Okumaları
14. Hafta
Final Tartışmaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Açelya Allmer, Erdem Yıldırım. ?Le Corbusier Mimarlığı ve Onun Fotografik Temsili: Foto-Mekan, Foto-Hikaye, Foto-Duvar?. https://www.academia.edu/21493075/Le_Corbusier_Mimarl%C4%B1%C4%9F%C4%B1_ve_Onun_Fotografik_Temsili_Foto-Mekan_Foto-Hikaye_Foto-Duvar?auto=download Beatriz Colomina. Mahremiyet ve Kamusallık, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2011. Roland Barthles. Camera Lucida: Fotoğraf Üzerine Notlar, çev. Reha Ahçakaya, İstanbul: Altıkırkbeş Yayın, 2011 Susan Sontag. Fotoğraf Üzerine. Çev. Osman Akınhay, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2008. John Berger. Bir Fotoğrafı Anlamak, çev. Beril Eyüboğlu, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2015 Jale N. Erzen, Fotoğraf Notları, İstanbul: Say Yayınları, 2004 Bahattin Öztuncay, Frances Terpak, Peter Louis Bonfitto, Zeynep Çelik, Edhem Eldem. Camera Ottomana, çev. Ayşen Gür, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları, 2015
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
8
40
Örnek Olay Sunumu
1
10
Diğer
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
8
3
24
Final Jüri (hazırlık dahil)
1
24
24
Vaka Çalışması Sunumu
1
12
12
Portfolyo
1
10
10
Toplam İş Yükü
109
Toplam İş Yükü / 30
3,63
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ