Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YUNAN MİMARLIĞI ÇALIŞMALARI MİM341 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yunan Mimarisinin önemli örneklerini analiz edebilir.
2) Anadolulu mimarların Yunan Mimarisine katkısı hakkında farkındalık kazanır.
3) Mimarlığın kültürel sistemleri nasıl şekillendirdiğini ve pekiştirdiğini öğrenir.
4) Akademik araştırma raporu yazımı ve sunumu hakkında bilgi ve beceri edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders temeli fonksiyonelliğe dayanan antik Yunan mimarisi hakkındadır. Bu dersin amacı; strüktürel ögelerin ve kullanılan her bir mimari elemanın öğrenci tarafından anlaşılmasını sağlamaktır. Öğrencilerin yapı tiplerini, polis (kent) düşüncesini ve antik dönemde Anadolulu mimarların yaratılarının Yunan mimarisine katkısını kavramaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, genel bakış/kronoloji
2. Hafta Yunan mimarisi ile ilgili gerekli terminoloji
3. Hafta Marcus Vitruvius Pollio'ya göre mimarın ve mimari uygulamalarının rolü
4. Hafta Erken Yunan Tapınakları, Mimari Düzenler
5. Hafta Dorik Yapılar; İtalya ve Sicilya Örnekleri
6. Hafta İonik Yapılar; Anadolu ve Yunanistan Örnekleri
7. Hafta Mimarlar, eserleri ve sponsorlar
8. Hafta Mimarlar, eserleri ve sponsorlar
9. Hafta Kutsal alanlar ve planlamaları
10. Hafta Yapı incelemesi
11. Hafta Yapı incelemesi
12. Hafta Yapı incelemesi
13. Hafta Sunumlar
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJ. J. Coulton, Ancient Greek Architects at Work: Problems of Structure and Design (Ithaca NY: Cornell University Press, 1982).
M. Korres, Stones of the Parthenon (Los Angeles: J. Paul Getty Museum, 2000).
A. W. Lawrence, Greek Architecture 5th ed. (New Haven: Yale University Press, 1996).
C. G. Malacrino, Constructing the Ancient World: Architectural Techniques of the Greeks and Romans (Los Angeles: J. Paul Getty Museum, 2010).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje13030
Toplam İş Yükü118
Toplam İş Yükü / 303,93
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X       X
P3       
P4       
P5       
P6       
P7  X      
P8    X   X  
P9    X    
P10       
P11  X   X    
P12  X      
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20       
P21       
P22       
P23       
P24       
P25