Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Mimarlık Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇAĞDAŞ MİMARLIK II MİM324 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Seçil Özcan Geylani
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) 20.yüzyıl?ın ikinci yarısı ve 21. yüzyılda ortaya çıkan mimarlık akımları ve düşüncelerini kronolojik açıdan birbirleriyle ilişkilendirir.
2) Mimari biçimleri, yapım teknikleri ve yapı malzemelerini tarihte ait oldukları sosyal, ekonomik, kültürel ve teknolojik bağlamlar ve etkileşimlerle ilişkilendirir.
3) Merak, sorgulama, bilimsel araştırma yöntemlerini geliştirir ve kullanır.
4) Önemli mimari eserlerin mekansal çözümlemelerini sözel ve görsel ortamlarda yapar.
5) Benzer ve farklı bağlamlardaki mimari ve sanatsal üretimleri ayırt eder ve karşılaştırır.
6) 20.yüzyıl?ın ikinci yarısı ve 21. yüzyılda mimarlık eserleri ve söylemleri üzerine güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara dair farkındalık kazanır.
7) Mimarlık üzerine düşünme, okuma ve yazma becerisi geliştirir ve kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMI?Çağdaş mimarlık? dersleri serisinin ikincisi olan bu derste öğrenciler, 20. yüzyılın ikinci yarısından günümüze kadar mimarlık alanındaki önemli gelişmelere dair temel bilgi edinir. Dersin amacı mimarlık ve yapılı çevredeki gelişim, dönüşüm ve değişimleri yukarıda belirtilen zaman diliminde eş zamanlı süregelen sosyal, toplumsal, ekonomik, kültürel ve teknolojik bağlamlar ve etkileşimler ışığında irdelemek ve çözümlemektir. II. Dünya Savaşı sonrası değişen değerler, toplumsal yansımaları, mimarlık kuram ve uygulamaları üzerine etkileri dersin temel tartışmalarını oluşturur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders Tanıtımı, İşleyiş ve Yöntem Üzerine
2. Hafta Savaş Sonrası Döneme ve Mimarlığa Bakış: Aalto, Corbusier, Gropius
3. Hafta Savaş Sonrası Döneme ve Mimarlığa Bakış: Rohe, Wright ve diğerleri
4. Hafta Savaş Sonrası Yaklaşımlar ve Mimarlığın Yeni Temelleri I: Brütalizm, CIAM Kongreleri
5. Hafta Savaş Sonrası Yaklaşımlar ve Mimarlığın Yeni Temelleri II: Strüktüralizm, Metabolizm
6. Hafta Savaş Sonrası Yaklaşımlar ve Mimarlığın Yeni Temelleri III: Archigram, Geç Modern, New York 5
7. Hafta ARA DEĞERLENDİRME
8. Hafta Savaş Sonrası Yaklaşımlar ve Mimarlığın Yeni Temelleri IV, Tüm dünya üzerindeki yeni yaklaşımlara bakış, High-Tech Mimarlığı
9. Hafta Post-Modern Durum ve Mimarlık Alanındaki Karşılıklar, Tartışmalar, Jacobs, Venturi, Jencks
10. Hafta Neo-Klasisizm, Tarihselciler ve Neo-Rasyonalizm
11. Hafta Mimarlıkta Yeni Arayışlar I: Dekonstrüktivizm
12. Hafta Mimarlıkta Yeni Arayışlar II
13. Hafta Ödev Teslimleri
14. Hafta Final Sınavına Yönelik Ders İçeriği Tekrarı, Değerlendirme, Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBatur A. (2005), A Concise History: Architecture in Turkey During the 20th Century, Ankara: Mimarlar Odası Yayınları.
Cengizkan M., (der), (2008), Dünya Mimarlığından, Ankara: TMMOB Mimarlar Odası.
Ching F. D. K., Jarzombek M. M., Prakash V. (2007), A Global History of Architecture, Hoboken N. J.: J. Wiley and Sons.
Colquhoun A. (1990), Mimari Eleştiri Yazıları, (çev. A. Cengizkan), Ankara: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı.
Conrads U. (1991), 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar, (çev. S. Yavuz), Ankara: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı.
Frampton K. (1992), Modern Architecture: A Critical History, New York: Thames and Hudson.
Jacobs J. (2009), Büyük Amerikan Şehirlerinin Ölümü ve Yaşamı, (çev. Bülent Doğan), İstanbul: Metis Yayınları.
Jameson F. (1992), Postmodenizm ya da Geç Kapitalizmin Mantığı, (çev. N. Plümer), İstanbul: YKY.
Jencks C., Kroph K. (2006), Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture, NJ: Wiley-Academy
Hays M., (der). (2000), Architecture Theory since 1968, NY: Columbia Books of Architecture
Kostof S. (1985), A History of Architecture: Settings and Rituals, New York: Oxford University Press.
Lynch K. (1975), The Image of the City, Cambridge: The MIT Press.
Rossi A. (2003), Şehrin Mimarisi, (çev. Nurdan Gürbilek), İstanbul: Kanat Kitap.
Roth Leland M. (2000), Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı (çev. E. Akça) İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Stern R. (1988), Modern Clasisism, London: Thames and Hudson Ltd.
Tschumi B. (1997), Architecture and Disjunction, Cambridge: MIT Press.
Venturi R. (1991), Mimarlıkta Karmaşa ve Çelişki, (Çev. S.M. Özaloğlu), Ankara: Şevki Vanlı Yayınları.
Venturi R., Brown D, Izenaur S. (1993), Las Vegas?tan Öğrendiklerimiz, (Çev. S M Özaloğlu), Ankara: Şevki Vanlı Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Ödev115
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13113
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11010
Toplam İş Yükü96
Toplam İş Yükü / 303,2
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2      X   X       X
P3             
P4             
P5        X      
P6             
P7             
P8    X       X    
P9  X            
P10    X     X   X     X
P11      X     X    
P12  X   X   X        
P13             
P14              X
P15  X     X       X  
P16             
P17             
P18             
P19             
P20             
P21             
P22             
P23             
P24             
P25