Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Medya ve halkbilim arasındaki ilişkiyi kavrar. 2) Medya alanında halkbilimsel unsurların kullanımını anlamlandırır ve örnekler üzerinden analiz yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu derste, kültür kavramı ve kültürün kuşaktan kuşağa aktarımında ?yaygın eğitim? kurumu olarak etkin rol oynayan medya merkeze alınacak; medya ve halkbilim ilişkisi hususunda farkındalık geliştirmek üzere reklam, sinema, dizi, belgesel, radyo ve sosyal medya alanlarında halkbilimsel unsurların nasıl kullanıldığı örnekler üzerinden tartışılarak ortaya konacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kültür nedir?
2. Hafta
Sözlü Kültür- Yazılı Kültür Dönüşümü
3. Hafta
Medya ve halkbilimi ilişkisi
4. Hafta
Medya ve halkbilimi ilişkisi
5. Hafta
Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya
6. Hafta
Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya
7. Hafta
Reklamlarda folklorik unsurların kullanımı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sinema filmlerinde folklorik unsurların kullanımı
10. Hafta
Dizilerde folklorik unsurların kullanımı
11. Hafta
Belgesellerde folklorik unsurların kullanımı
12. Hafta
Radyo programlarında folklorik unsurların kullanımı
13. Hafta
Sosyal medyada folklorik unsurların kullanımı
14. Hafta
Sosyal medyada folklorik unsurların kullanımı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ahıska, Meltem. Radyonun Sihirli Kapısı. İstanbul: Metis Yayınları, 2005. Demiralp, Oğuz. Sinemanın Aynasından Türkiye. İstanbul: YKY, 2009. Davıs, Fred (1997) Moda, Kültür ve Kimlik, (Çev. Özden Arıkan), İstanbul: Yapı Kredi Yayınlan. Kolker, Robert (2011). Film, Biçim ve Kültür. İstanbul: de ki yayınları. Kolektif, Halkbilimi Bağlamında Medya ve İletişim-I-(Ed. Samet Kılıç), Eğitim Yayınevi Kolektif, Halkbilimi Bağlamında Medya ve İletişim-II,(Ed. Samet Kılıç), Eğitim Yayınevi Kolektif, Halkbilimi Bağlamında Medya ve İletişim-III (Ed. Samet Kılıç), Eğitim Yayınevi Öğüt-Eker, Gülin (2004), Gelenekten Geleceğe Halk Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, s. 315-330. Özdemir, Nebi,TÜRK İYE'DE HALK BİLİM İ/KÜLTÜRBİLİMİ-MEDYA İLİŞKİSİ, Türkbilig, 2: 100-117, 2001 Özdemir, Nebi, Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008. Oğuz, M. Öcal, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2009. Ekici, Metin, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, Ankara 2004 Oğuz, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Yayınları, Ankara 2002. Stevenson, Nick (2008), Medya Kültürleri, Ankara: Ütopya Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
20
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
11
11
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
2,5
32,5
Final Sınavına Hazırlık
1
18
18
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
20
20
Ödevler
2
10
20
Sunum (Hazırlık dahil)
2
8
16
Toplam İş Yükü
166,5
Toplam İş Yükü / 30
5,55
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ