Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Türk Dili ve Edebiyatı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALK BİLİMİ VE MEDYA TDE202 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IAraştırma Görevlisi Aysun Ezgi Yılmaz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Medya ve halkbilim arasındaki ilişkiyi kavrar.
2) Medya alanında halkbilimsel unsurların kullanımını anlamlandırır ve örnekler üzerinden analiz yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste, kültür kavramı ve kültürün kuşaktan kuşağa aktarımında ?yaygın eğitim? kurumu olarak etkin rol oynayan medya merkeze alınacak; medya ve halkbilim ilişkisi hususunda farkındalık geliştirmek üzere reklam, sinema, dizi, belgesel, radyo ve sosyal medya alanlarında halkbilimsel unsurların nasıl kullanıldığı örnekler üzerinden tartışılarak ortaya konacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kültür nedir?
2. Hafta Sözlü Kültür- Yazılı Kültür Dönüşümü
3. Hafta Medya ve halkbilimi ilişkisi
4. Hafta Medya ve halkbilimi ilişkisi
5. Hafta Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya
6. Hafta Kültür, Edebiyat ve Yazılı Medya
7. Hafta Reklamlarda folklorik unsurların kullanımı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sinema filmlerinde folklorik unsurların kullanımı
10. Hafta Dizilerde folklorik unsurların kullanımı
11. Hafta Belgesellerde folklorik unsurların kullanımı
12. Hafta Radyo programlarında folklorik unsurların kullanımı
13. Hafta Sosyal medyada folklorik unsurların kullanımı
14. Hafta Sosyal medyada folklorik unsurların kullanımı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAhıska, Meltem. Radyonun Sihirli Kapısı. İstanbul: Metis Yayınları, 2005.
Demiralp, Oğuz. Sinemanın Aynasından Türkiye. İstanbul: YKY, 2009.
Davıs, Fred (1997) Moda, Kültür ve Kimlik, (Çev. Özden Arıkan), İstanbul: Yapı Kredi Yayınlan.
Kolker, Robert (2011). Film, Biçim ve Kültür. İstanbul: de ki yayınları.
Kolektif, Halkbilimi Bağlamında Medya ve İletişim-I-(Ed. Samet Kılıç), Eğitim Yayınevi
Kolektif, Halkbilimi Bağlamında Medya ve İletişim-II,(Ed. Samet Kılıç), Eğitim Yayınevi
Kolektif, Halkbilimi Bağlamında Medya ve İletişim-III (Ed. Samet Kılıç), Eğitim Yayınevi
Öğüt-Eker, Gülin (2004), Gelenekten Geleceğe Halk Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara, s. 315-330.
Özdemir, Nebi,TÜRK İYE'DE HALK BİLİM İ/KÜLTÜRBİLİMİ-MEDYA İLİŞKİSİ, Türkbilig, 2: 100-117, 2001
Özdemir, Nebi, Medya, Kültür ve Edebiyat, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2008.
Oğuz, M. Öcal, Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?, Geleneksel Yayıncılık, Ankara 2009.
Ekici, Metin, Halkbilgisi Yöntemleri, Geleneksel Yayınları, Ankara 2004
Oğuz, M. Öcal, Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi, Akçağ Yayınları, Ankara 2002.
Stevenson, Nick (2008), Medya Kültürleri, Ankara: Ütopya Yayınevi.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev220
Devam110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi132,532,5
Final Sınavına Hazırlık11818
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı12020
Ödevler21020
Sunum (Hazırlık dahil)2816
Toplam İş Yükü166,5
Toplam İş Yükü / 305,55
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3   
P4   
P5   
P6  X   X
P7   
P8   
P9  X   X
P10  X   X
P11  X   X
P12  X   X
P13   
P14  X   X
P15  X   X