DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Seval Bekiroğlu Doktor Öğretim Üyesi Emre Özcan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklılık bilgisi geliştirecek 2) Etnik, dini, cinsel yönelim farklılıkları ile yaşam deneyimi farklılıklarına ilişkin bilgi ve beceri geliştirecek 3) Farklılıklara yönelik sosyal hizmet yaklaşımları hakkında fikir sahibi olacaklardır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, farklılığın tanımı, ırk, etnik köken, kültür, sınıf, toplumsal cinsiyet, cinsel yönelim, engellilik, yaş gibi kimi özellikler açısından farklılık kapsamına giren nüfus gruplarının ihtiyaç duyduğu hizmetler, politikalar üzerinde ayrıntılı analizler yapılır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sosyal Hizmet Uygulamasının Kültürel Boyutu | 2. Hafta | Sosyal hizmette modernist- postmodernist duruşlar ve farklılık vurgusu | 3. Hafta | Çok kültürcü sosyal hizmet: teorik ve pratik temelleri | 4. Hafta | Çok kültürcü sosyal hizmet: teorik ve pratik temelleri | 5. Hafta | Sosyal Hizmet uygulamasında kültürel farklılık yetkinliği | 6. Hafta | Etnik farklılıklarla çalışma | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Dini farklılıklarla çalışma | 9. Hafta | Dini farklılıklarla çalışma: Manevi sosyal hizmet | 10. Hafta | Cinsel yönelim farklılığı ile çalışma: LGBT hareketi ve Queer | 11. Hafta | Cinsel yönelim farklılığı ile çalışma | 12. Hafta | Yaşam değiştirici deneyimler ve farklılık: Evsizlerle çalışma | 13. Hafta | Yaşam değiştirici deneyimler ve farklılık: Hükümlülük sonrası bireylerle çalışma | 14. Hafta | Final Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Rosenberger, J. (Ed.) Clinical Social Work Practice with Diverse Populations. Springer, 2013. Özgür, Ö. "Çokkültürcü Sosyal Hizmet: Eleştirel Bir Bakış". Toplum ve Sosyal Hizmet, 21(2), 2010.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Ödev | 1 | 25 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 5 | 6 | 30 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 4 | 5 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 5 | 5 | Sunum (Hazırlık dahil) | 4 | 4 | 16 | Proje | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Dönem Projesi Araştırması | | | | Seminer (hazırlık dahil) | | | | Final Jüri (hazırlık dahil) | | | | Literatür taraması | | | | Rapor yazma | | | | Sonuçların analiz edilmesi | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | 1 | 4 | 4 | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | 7 | 4 | 28 | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 7 | 3 | 21 | Toplam İş Yükü | | | 241 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 8,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |