Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKİYATRİDE KLİNİK SOSYAL HİZMET SH549 - 2 + 0 8

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Seda Attepe Özden
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Klinik sosyal hizmet kuramlarını gözden geçirecek
2) Çocuk ve ergen psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamalarını öğrenecek
3) Erişkin psikiyatride sosyal hizmet uygulamaları
öğreneceklerdir.


DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste ruh ve akıl sağlığı bozuk olan müracaatçılar ve ailelerinin sağaltımında klinik sosyal hizmet uygulamaları ve sosyal hizmet uzmanının bu alandaki rol ve fonksiyonları tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Klinik sosyal hizmet kuramları,
2. Hafta Klinik sosyal hizmet kuramları,
3. Hafta Klinik sosyal hizmet kuramları,
4. Hafta Çocuk ve ergen psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulaması
5. Hafta Çocuk ve ergen psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulaması
6. Hafta Çocuk ve ergen psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulaması
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Erişkin psikiyatride uygulama örnekleri,
9. Hafta Erişkin psikiyatride uygulama örnekleri,
10. Hafta Erişkin psikiyatride uygulama örnekleri,
11. Hafta Adli psikiyatri ve sosyal hizmet
12. Hafta Adli psikiyatri ve sosyal hizmet
13. Hafta Adli psikiyatri ve sosyal hizmet
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1.Çuhadaroğlu, Füsun ed. (2008) Çocuk ve Ergen
Psikiyatrisi Temel Kitabı. Çocuk ve Gençlik Ruh
sağlığı Derneği Yayınları: 3 Hekimler Yayın Birliği.
Ankara: 817- 827.

2.Brandell, R. Jerrold (1997) Theory and practice in
clinical social work. USA.

3.Cooper, M, J. G. Lesser (2007) Clinical social
work: An integrated approach. Allyn and Bacon. USA.

4.Köroğlu, E., C. Güleç ed. (2007) Psikiyatri Temel
Kitabı. Hekimler Yayın Birliği, Cilt 1 - 2, Ankara.

5.Dorfman, A. R (1996) Clinical Social Work.
Definition, Practice and Vision. Brunner and Mazzel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev160
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13452
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler15050
Sunum (Hazırlık dahil)111
Proje
Evde Hazırla Uygulaması11010
Danışmanla Toplantı
Dönem Projesi Araştırması
Seminer (hazırlık dahil)
Literatür taraması13452
Rapor yazma
Sonuçların analiz edilmesi
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma13452
Toplam İş Yükü245
Toplam İş Yükü / 308,16
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3    X   X
P4    X   X
P5    X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8