DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kelime işlem yazılımının tüm özelliklerini üst düzeyde kullanmayı öğrenirler. 2) Elektronik tablolama yazılımının tüm özelliklerini üst düzeyde kullanmayı öğrenirler. 3) Sunu Hazırlama yazılımın tüm özelliklerini üst düzeyde kullanmayı öğrenirler 4) Python Yazılım dilinin temel özelliklerini kullanmayı öğrenirler. 5) Python Yazılım dilini kullanarak işletme alanında kullanılabilecek çözümler tasarlayabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | İŞLE417 İŞLETMECİLİKTE GÜNCEL EĞİLİMLER/GELİŞMELER |
DERS TANIMI | Eğitim ve meslek hayatlarında kullanacakları temel bilgisayar uygulamalarının ve Python yazılım dilinin önemini kavratmak amacı ile öğrencilere problem çözme ve analiz etme becerilerini kazandırmak hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, Kelime İşlemci Yazılımı, Elektronik Tablo Yazılımı ve Sunu Hazırlama Yazılımı Uygulamaları Tanıtımı ve Kurulumu | 2. Hafta | Kelime İşlem Yazılımı Temel ve İleri Uygulamaları | 3. Hafta | Sunu Hazırlama Yazılımı Temel ve İleri Uygulamaları | 4. Hafta | Elektronik Tablolama Yazılımı Temel Uygulamaları, Formüller ve Fonksiyonları | 5. Hafta | Elektronik Tablolama Yazılımı Grafikler ve Tablo Hazırlama | 6. Hafta | Elektronik Tablolama Yazılımı İleri Formüller ve Fonksiyonlar | 7. Hafta | Elektronik Tablolama Yazılımı Uygulamaları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Python'a Giriş | 10. Hafta | Python ile Programlama I | 11. Hafta | Python ile Programlama II | 12. Hafta | Python ile Programlama III | 13. Hafta | Python ile Programlama Uygulamaları | 14. Hafta | Genel Tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Microsoft Office 365: In Practice, 2019 Edition, Randy Nordell, McGraw-Hill Education, 2019. Starting Out with Python Fifth Edition Global Edition, Tony Gaddis, Pearson, 2021. İleri Düzey Excel 2019, Ömer Bağcı, Seçkin Yayıncılık, 9.Baskı, 2020. Python 3 Veri Yapıları, Timur Karaçay, Kuban Matbaacılık, 2013.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım, Proje, Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 4 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 155 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,16 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |