Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GASTRONOMİDE YENİ AKIMLAR GMS541 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Gökmen Duman
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gastronomi ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri bilir.
2) Gastronomi ve ilgili alanlar arasında bağlantı kurup analiz yapar
3) Gastronominin geleceği hakkında fikir yürütür öngörü sahibi olur.
4) Gastronomi alanındaki yeni akımlar ile ilgili araştırma, tartışma ve sunum yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIBu ders kapsamında öğrenciler, yiyecek-içecek sektöründe günümüzde etken olan gastronomi akımlarını ayırt eder ve analiz eder. Sağlık ve beslenme ilişkisiyle ortaya çıkan mutfak akımları; sürdürebilir yemek kültürü; füzyon ve moleküler mutfak akımları gibi konular işlenir. Gastronomi alanındaki yeni trendler ve ulusal ve uluslararası gelişmelere değinilerek ilgili konular tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve oryantasyon
2. Hafta Geçmişten günümüze gastronomi kavramı
3. Hafta Vegan ve Vejetaryan Akımı
4. Hafta Slow Food ve Fast Food Mutfak Akımları
5. Hafta Glutensiz Beslenme Akımı
6. Hafta Raw Food Akımı
7. Hafta Sürdürülebilirlik ve Atık Gıda
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Füzyon Mutfak Akımı
10. Hafta Moleküler Mutfak Akımı
11. Hafta Fonksiyonel Gıda, Süper Gıda ve Üç Boyutlu Yemek Kavramları
12. Hafta Organik Tarım, Dikey Tarım, Hücresel Tarım Kavramları
13. Hafta Nörogastronomi
14. Hafta Dijital Gastronomi
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKaplan, D. M. (2012). The Philosophy of Food. University of California Press.
Telfer, E. (1996). Food for Thought: Philosophy and Food, Routledge.
Pence, G. E. (2002). The Ethics of Food: A Reader for the 21st Century. Roeman & Littlefield Publishers Inc.
Formis, B. (2014). Eating as an aesthetic experience. In Practicing Pragmatist Aesthetics (pp. 169-183), Brill Rodopi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Diğer,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev240
Diğer130
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3  X   X   X   X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8  X   X    
P9      X   X
P10       
P11       
P12        X
P13       
P14        X
P15    X   X  
P16      X   X
P17       
P18        X
P19        X
P20        X
P21        X
P22        X