DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Türk anayasal gelişmelerini Osmanlı İmparatorluğu döneminden başlayarak tarihsel süreç içerisinde öğrenir. 2) Türk anayasal tarihini anayasal önem taşıyan belgelerin hukuki nitelendirmesiyle birlikte kavrar. 3) İmparatorluktan ulus devlete geçişin ve ulus devletin gelişiminin anayasa üzerindeki etkisini anlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Türk Anayasal Tarihi dersi, Türk anayasal gelişmelerini tarihsel perspektifte ele alan, bu süreçte anayasal önem taşımış belgelerin hukuki niteliğini inceleyen ve devletin yaşadığı süreçlerin anayasa üzerindeki etkisini Türk tarihi açısından araştırmayı amaçlayan bir derstir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Anayasal Gelişmeler 1: Sened-İ İttifak Ve Hukuki Niteliği | 2. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Anayasal Gelişmeler 2: Gülhane Hatt-I Hümayun'u Ve Hukuki Niteliği | 3. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Anayasal Gelişmeler 3: Islahat Fermanı Ve Hukuki Niteliği | 4. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Anayasal Gelişmeler 4: Kanun-I Esasi Ve Hukuki Niteliği | 5. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu Döneminde Anayasal Gelişmeler 5: 1909 Değişikliklerinin Kanun-I Esasi?nin İçeriğine Etkisi | 6. Hafta | Ulusal Devletin Kuruluş Süreci 1: Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin Açılışı | 7. Hafta | Ulusal Devletin Kuruluş Süreci 2: 1921 Anayasası Ve İçeriği | 8. Hafta | Vize Sınavı Haftası | 9. Hafta | Ulusal Devletin Kuruluş Süreci 3: 1921 Anayasası - Yasama Ve Yürütme Erkleri Arasındaki İlişki | 10. Hafta | Cumhuriyetin İlanından Sonraki Anayasal Gelişmeler 1: 1924 Anayasası Ve İçeriği | 11. Hafta | Cumhuriyetin İlanından Sonraki Anayasal Gelişmeler 3: 1924 Anayasası Ve Tek Parti Düzeninden Çok Partili Sisteme Geçiş | 12. Hafta | Cumhuriyetin İlanından Sonraki Anayasal Gelişmeler 3: 1924 Anayasası Ve Tek Parti Düzeninden Çok Partili Sisteme Geçiş | 13. Hafta | Cumhuriyetin İlanından Sonraki Anayasal Gelişmeler 4: 1961 Anayasası Ve İçeriği | 14. Hafta | Cumhuriyetin İlanından Sonraki Anayasal Gelişmeler 5: 1961 Anayasası- Yasama Ve Yürütme Arasındaki İlişki |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | -Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY -Bülent Tanör, Türkiye'de Kongre İktidarları (1918-1920), YKY -Rıdvan Akın, TBMM Devleti (1920-1923), İletişim -Rıdvan Akın, Türk Siyasal Tarihi (1908-2000), Beta -Rıdvan Akın, Türkiye'nin Siyasal Gelişmeleri 1876-1923, Nora -Rıdvan Akın, Türkiye'nin Siyasal Gelişmeleri 1923-2018, Nora |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |