Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hizmet pazarlaması ile geleneksel pazarlama arasındaki farklılıkları bilir 2) Hizmet işletmesinde SWOT analizi yapmasını bilir 3) Hizmetlerin konumlandırılması hakkında bilgi sahibidir 4) Hizmet işletmeleri için strateji geliştirme yeteneğine sahiptir 5) Hizmetlerin globalleştirilmesi hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İşle437 Satış Yönetimi
DERS TANIMI
Hizmetler ve özellikleri, hizmetlerin analizinde temel çerçevenin geliştirilmesi, hizmet pazarlamasında tüketici tecrübesi, hizmetlerin konumlandırılması, hizmet pazarında kalite, hizmetlerin globalleştirilmesi üzerinde durulur. Yeni hizmet stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması yöntemleri incelenir. Pazarda oluşan olanakların ve sınırlılıkların değerlendirilmesi, rakiplere karşı pazarlama strateji ve planlarının oluşturulması, uygulanması dersin içeriğinde yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sınıf oryantasyonu, hizmet kavramının tanımlanması, hizmet pazarlamasının farklı yönleri
2. Hafta
Hizmetlerin analizi, hizmet sunumu
3. Hafta
Hizmet sürecinde müşteri ve hizmet karşılaşması yönetimi, hizmetlerin satın alma süreci
4. Hafta
Müşteri ilişkileri ve müşteri sadakati, bilgi yönetimi
5. Hafta
Hizmetlerin konumlandırılması ve hedef pazar
6. Hafta
Hizmet kalitesi, hizmetlerin tüketicilere ulaştırılması