Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İşletme Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HİZMET PAZARLAMASI İŞLE438 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Feride Bahar Işın
Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
Öğretim Görevlisi Begüm Aydın
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hizmet pazarlaması ile geleneksel pazarlama arasındaki farklılıkları bilir
2) Hizmet işletmesinde SWOT analizi yapmasını bilir
3) Hizmetlerin konumlandırılması hakkında bilgi sahibidir
4) Hizmet işletmeleri için strateji geliştirme yeteneğine sahiptir
5) Hizmetlerin globalleştirilmesi hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİşle437 Satış Yönetimi
DERS TANIMIHizmetler ve özellikleri, hizmetlerin analizinde temel çerçevenin geliştirilmesi, hizmet pazarlamasında tüketici tecrübesi, hizmetlerin konumlandırılması, hizmet pazarında kalite, hizmetlerin globalleştirilmesi üzerinde durulur. Yeni hizmet stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması yöntemleri incelenir. Pazarda oluşan olanakların ve sınırlılıkların değerlendirilmesi, rakiplere karşı pazarlama strateji ve planlarının oluşturulması, uygulanması dersin içeriğinde yer alır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sınıf oryantasyonu, hizmet kavramının tanımlanması, hizmet pazarlamasının farklı yönleri
2. Hafta Hizmetlerin analizi, hizmet sunumu
3. Hafta Hizmet sürecinde müşteri ve hizmet karşılaşması yönetimi, hizmetlerin satın alma süreci
4. Hafta Müşteri ilişkileri ve müşteri sadakati, bilgi yönetimi
5. Hafta Hizmetlerin konumlandırılması ve hedef pazar
6. Hafta Hizmet kalitesi, hizmetlerin tüketicilere ulaştırılması
7. Hafta Hizmetlerin fiyatlandırılması, hizmetlerde tutundurma
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Hizmet personelinde pazarlama etkileri, hizmetlerde talep ve kapasite yönetimi
10. Hafta Müşteri şikayetleri yönetimi
11. Hafta Hizmetlerde uluslararası pazarlama
12. Hafta Proje sunumları
13. Hafta Proje sunumları
14. Hafta Proje sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPalmer, Adrian (2005). Principles of Services Marketing. 4. Edition, McGraw Hill.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik130
Proje130
Örnek Olay Sunumu120
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık13232
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14242
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler
Toplam İş Yükü156,5
Toplam İş Yükü / 305,21
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X  
P2    X   X    
P3      X   X  
P4         
P5        X  
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11          X
P12         
P13          X