Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Marka ve marka ile ilgili tüm pazarlama bileşenlerini öğrenirler. 2) Markanın oluşturulma aşamalarını, marka konumlandırmasını ve sürdürülebilirliğinin koşullarını öğrenirler 3) Bir markanın devamlılığını sağlayan, hedef kitle-marka ilişkisini kuran tutum ve ikna yöntemlerine hakim olurlar. 4) Bir markanın tanıtımını sağlayan reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerine dair genel planlamayı yapabilme yeterliliğini kazanırlar. 5) Markanın değer ölçümlenmesine dair yöntemleri öğrenirler 6) Bir işletmenin bir markaya dair hakimiyetini sağlayacak stratejileri oluşturabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
İşle231 Pazarlamaya Giriş
DERS TANIMI
Bu ders; bir hizmet ya da ürün markası olarak piyasaya sürülen, sektörel pazara yeni bir giriş yapacak olan markaların, oluşum, gelişim, piyasada tutunma, markaya bağlılık yaratma ve sürdürülebilir politikalar oluşturulma konusundaki tüm süreçlerin ele alındığı, konumlandırma ve kriz yönetimi konularıyla desteklendiği bir içeriğe sahiptir. Özellikle; günümüz medya toplumunda markaların tanıtımı için kullanılan tüm mecralar dahil edilerek, bir markanın pazarlama stratejisinin nasıl oluşturulduğu, satış öncesi-satış sonrası hizmet politikalarının neler olması gerektiği, markanın kendi pazarından elde edeceği pay, bütçe planlaması, kurumsal kimlik-marka ilişkisi ve ilgili ölçümleme taktikleri bu dersin genel çerçevesini oluşturan konulardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Marka Nedir? Ürün ve Marka Neden Farklıdır?
2. Hafta
Kurum Kültürü ve Marka İlişkisi
3. Hafta
Marka Yönetimi
4. Hafta
Marka ve Kurumsal Kimlik İlişkisi
5. Hafta
Tüketici Davranışları
6. Hafta
Hedef Kitle ? Tutum ? İkna
7. Hafta
Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Swot Analizi
10. Hafta
Marka Konumlandırma
11. Hafta
Marka ve Medya İlişkisi
12. Hafta
Kriz Yönetimi
13. Hafta
Marka ? Reklam ? Halkla İlişkiler
14. Hafta
Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Kevin Lan* Keller, L.K. (2019). Stratejik Marka Yönetimi: Marka Sermayesinin İnşası, Ölçümü ve Yönetimi (Çev.Ed. A.Candemir). Nobel
* Azman, K. H. (2018). Stratejik Marka Yönetimi: Markanın Logosu, Sloganı, Kimliği, İmajı, Konumlandırması. Titanik.
* Eti, S.H. (2022). Kriz Dönemlerinde Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi. Akademisyen.
* Lefebvre, H. (1998) Modern Dünyada Gündelik Hayat. (Çev. I. Gürbüz). Metis.
* Akpınar, Ş. (2023). Girişimcinin El Kitabı. Elma.
* Solomon, R. M. (2020). Tüketici Davranışları: Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş (Çev.E.A.Ergin). Nobel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Devam
1
10
Örnek Olay Sunumu
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
1
15
15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
1
1
Proje
1
30
30
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ