Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İşletme Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ İŞLE334 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Doktor Şükran Akpınar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Marka ve marka ile ilgili tüm pazarlama bileşenlerini öğrenirler.
2) Markanın oluşturulma aşamalarını, marka konumlandırmasını ve sürdürülebilirliğinin koşullarını öğrenirler
3) Bir markanın devamlılığını sağlayan, hedef kitle-marka ilişkisini kuran tutum ve ikna yöntemlerine hakim olurlar.
4) Bir markanın tanıtımını sağlayan reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerine dair genel planlamayı yapabilme yeterliliğini kazanırlar.
5) Markanın değer ölçümlenmesine dair yöntemleri öğrenirler
6) Bir işletmenin bir markaya dair hakimiyetini sağlayacak stratejileri oluşturabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERİşle231 Pazarlamaya Giriş
DERS TANIMIBu ders; bir hizmet ya da ürün markası olarak piyasaya sürülen, sektörel pazara yeni bir giriş yapacak olan markaların, oluşum, gelişim, piyasada tutunma, markaya bağlılık yaratma ve sürdürülebilir politikalar oluşturulma konusundaki tüm süreçlerin ele alındığı, konumlandırma ve kriz yönetimi konularıyla desteklendiği bir içeriğe sahiptir. Özellikle; günümüz medya toplumunda markaların tanıtımı için kullanılan tüm mecralar dahil edilerek, bir markanın pazarlama stratejisinin nasıl oluşturulduğu, satış öncesi-satış sonrası hizmet politikalarının neler olması gerektiği, markanın kendi pazarından elde edeceği pay, bütçe planlaması, kurumsal kimlik-marka ilişkisi ve ilgili ölçümleme taktikleri bu dersin genel çerçevesini oluşturan konulardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Marka Nedir? Ürün ve Marka Neden Farklıdır?
2. Hafta Kurum Kültürü ve Marka İlişkisi
3. Hafta Marka Yönetimi
4. Hafta Marka ve Kurumsal Kimlik İlişkisi
5. Hafta Tüketici Davranışları
6. Hafta Hedef Kitle ? Tutum ? İkna
7. Hafta Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Swot Analizi
10. Hafta Marka Konumlandırma
11. Hafta Marka ve Medya İlişkisi
12. Hafta Kriz Yönetimi
13. Hafta Marka ? Reklam ? Halkla İlişkiler
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKevin Lan* Keller, L.K. (2019). Stratejik Marka Yönetimi: Marka Sermayesinin İnşası, Ölçümü ve Yönetimi (Çev.Ed. A.Candemir). Nobel
* Azman, K. H. (2018). Stratejik Marka Yönetimi: Markanın Logosu, Sloganı, Kimliği, İmajı, Konumlandırması. Titanik.
* Eti, S.H. (2022). Kriz Dönemlerinde Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi. Akademisyen.
* Lefebvre, H. (1998) Modern Dünyada Gündelik Hayat. (Çev. I. Gürbüz). Metis.
* Akpınar, Ş. (2023). Girişimcinin El Kitabı. Elma.
* Solomon, R. M. (2020). Tüketici Davranışları: Satın Alma, Sahip Olma ve Varoluş (Çev.E.A.Ergin). Nobel.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Devam110
Örnek Olay Sunumu130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık11515
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler111
Proje13030
Toplam İş Yükü151
Toplam İş Yükü / 305,03
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X     X      
P2    X   X      
P3  X   X        
P4           
P5    X   X      
P6           
P7           
P8           
P9      X      
P10           
P11           
P12    X   X      
P13    X