Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) yazılı ifade ile birlikte yaratıcılık yeteneğinin de geliştirir. 2) imgesel düşünme becerisini geliştirir. 3) önemli ebedi metinleri tanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Yaratıcılık tartışmaları, yaratıcılıkla ilişkili yaklaşımlar, bilinçdışına ait kuramlar , sezgisel ve mantıksal düşünceyle yazım ilişkisi, zihnin farklı psikolojik hallerinin yaratıcılık üzerindeki etkileri üzerinde durulur ve yazma edimi seçilmiş edebi eserlerden hareketle irdelenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin içeriği ve işleniş biçimi
2. Hafta
İletişimin önemi ve etkili iletişim
3. Hafta
Yazılı iletişimin önemi ve değeri
4. Hafta
Algı ve yazılı iletişim
5. Hafta
Yazılı eserlerin çeşitleri
6. Hafta
Yazılı eserlerin incelenmesi
7. Hafta
Yazılı eserlerde öne çıkan özellikler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Seçilmiş yazarlar ve teknikleri
10. Hafta
Yazım teknikleri
11. Hafta
Yazarlar ve teknikleri
12. Hafta
Kitlelerin etkilenmesinde yazılı iletişim
13. Hafta
Haber yazımı ve sunumu
14. Hafta
Değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
GOLDMANN, Lucien (2005); Roman Sosyolojisi, Birleşik Yayıncılık, Ankara. GÜLSOY, Murat (2005); Büyübozumu, Yaratıcı Yazarlık, Can Yayıncılık, İstanbul. CÜCELOĞLU, D. (1997); Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul,. HARTLEY, Peter (1993); "Interpersonal Communication", London: Routledge. HORTAÇSU, Nuran (2004); İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları. HUXLEY, Aldous (2003); Algı Kapıları, "The Doors of Perception", İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. İNCEOĞLU, Metin (2004); Tutum-Algı-İletişim, Elips Kitap, Ankara. LAZAR, Judith (2001); İletişim Bilimi, Vadi Yayıncılık, Ankara. REDMOND, V. M. (2000); Communication, Theories and Applications, Houghton Mifflin Company,U.S.A. SAYDAM, A. (2005); Algılama Yönetimi, İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi, Rota yayınları, İstanbul,. TAYFUN, Recep (2007); Etkili İletişim ve Beden Dili, Nobel Yayınevi, Ankara. ZILLIOĞLU, Merih (2003); İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ