DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Elif Sipahioğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 2) Eleştirel düşünme becerisi 3) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 4) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 5) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler animasyon filmlerde kullanılan figürlerin nasıl hareket ettiklerini ve bu hareketlerin bir animasyon filmi için nasıl kurgulanabileceğini öğrenmektedirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş-Tanışma;Ders programının tartışılması, dönem boyunca dersten beklentiler. | 2. Hafta | Aktör ve Animasyon Sanatçısı arasındaki farklılıklar. | 3. Hafta | Oyunculuğun 7 temel prensibi. | 4. Hafta | Yüz mimikleri ve psikolojik atmosfer. | 5. Hafta | Karakter performansı. | 6. Hafta | İyi karakter-Kötü karakter yapıları ve farklılıkları. | 7. Hafta | Hareket ve vücut dili. | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Video referansı almak ve kullanmak. | 10. Hafta | Karakterin tempo ve ritmi. | 11. Hafta | Karakter analizi. | 12. Hafta | Laban: Hareket Teorisi. | 13. Hafta | Final projesi uygulama. | 14. Hafta | Final projesi uygulama. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hooks, Ed (2011) Acting for Animators 3rd Edition. Routledge Publishing. Chekhov, Michael (2014) To the Actor: On the Technique of Acting Martino Publishing. Meisner, S., Longwell, D., Pollack, S (1987) Sanford Meisner On Acting, Vintage Press Boleslavsky, Richard (2013) Acting: The First Six Lessons. Echo Point Books & Media; Enhanced ed. Hagen, Uta (1991) A Challenge for the Actor . Charles Scribner's Sons; First Printing edition |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 12 | 15 | Uygulama/Pratik | 12 | 15 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 12 | 2 | 24 | Atolye Çalışması | 12 | 2 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |