DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Aykut Öz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 2) Görme becerisi 3) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi 4) Düşündüklerini 3 boyutlu olarak ifade edebilme becerisi 5) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 6) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 7) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler özellikle stop-motion animasyon için gerekli olan karakter yapım tekniklerini öğrenmektedirler. Çeşitli malzemelerle hareket edecek gerçek bir kukla karakteri ve bu karakterleri çekim sırasında hareket ettirme çalışmaları yapmaktadırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş , dersin yapısı kuralları üzerine kısa anlatım ve video gösterimi. | 2. Hafta | Karakter tasarımı ve modelleme üzerine giriş. Eskiz çizimleri. | 3. Hafta | Karakterlerin model edilmesine başlangıç. | 4. Hafta | Modellemenin bitirilmesi , iskelet sistemi üzerine bilgilendirme. | 5. Hafta | İskelet yapımı ve üzerine kukla model etmeye başlangıç. | 6. Hafta | İskeletli kuklaların bitirilmesi . Pilot çekimler öncesi video gösterimi. | 7. Hafta | İskeletli kuklalarla pilot çekimler yapmak. | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Cutout animasyon hakkında bilgilendirme ,kuklalar için tasarıma giriş. | 10. Hafta | İki boyutlu kukla üretimi , aynı gün bitecek şekilde. | 11. Hafta | Cutout animasyon için pilot çekimler. | 12. Hafta | Kukla üretimi ile ilgili yeni teknikler üzerine anlatım. | 13. Hafta | Bir günlük atölye çalışması. | 14. Hafta | Genel Değerlendirme. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Andrew Selby, Animation in process , lourence King Publishing. Maureen Furniss , Animasyonun Kutsal Kitabı , Karakalem Kitabevi Yayınları. Paul Wells , The Fundementals of Animation, Ava Publishing. Bir Tim Burton Kitabı , Es Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 15 | Uygulama/Pratik | 1 | 25 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 12 | 2 | 24 | Atolye Çalışması | 12 | 2 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |