Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Çizgi Film ve Animasyon Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KUKLA YAPIM TEKNİKLERİ ANİ443 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Aykut Öz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi
2) Görme becerisi
3) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi
4) Düşündüklerini 3 boyutlu olarak ifade edebilme becerisi
5) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
6) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi
7) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu derste öğrenciler özellikle stop-motion animasyon için gerekli olan karakter yapım tekniklerini öğrenmektedirler. Çeşitli malzemelerle hareket edecek gerçek bir kukla karakteri ve bu karakterleri çekim sırasında hareket ettirme çalışmaları yapmaktadırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş , dersin yapısı kuralları üzerine kısa anlatım ve video gösterimi.
2. Hafta Karakter tasarımı ve modelleme üzerine giriş. Eskiz çizimleri.
3. Hafta Karakterlerin model edilmesine başlangıç.
4. Hafta Modellemenin bitirilmesi , iskelet sistemi üzerine bilgilendirme.
5. Hafta İskelet yapımı ve üzerine kukla model etmeye başlangıç.
6. Hafta İskeletli kuklaların bitirilmesi . Pilot çekimler öncesi video gösterimi.
7. Hafta İskeletli kuklalarla pilot çekimler yapmak.
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Cutout animasyon hakkında bilgilendirme ,kuklalar için tasarıma giriş.
10. Hafta İki boyutlu kukla üretimi , aynı gün bitecek şekilde.
11. Hafta Cutout animasyon için pilot çekimler.
12. Hafta Kukla üretimi ile ilgili yeni teknikler üzerine anlatım.
13. Hafta Bir günlük atölye çalışması.
14. Hafta Genel Değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAndrew Selby, Animation in process , lourence King Publishing.
Maureen Furniss , Animasyonun Kutsal Kitabı , Karakalem Kitabevi Yayınları.
Paul Wells , The Fundementals of Animation, Ava Publishing.
Bir Tim Burton Kitabı , Es Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİTartışma,Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev115
Uygulama/Pratik125
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12224
Atolye Çalışması12224
Toplam İş Yükü152
Toplam İş Yükü / 305,06
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1             
P2             
P3  X            
P4    X          
P5             
P6      X        
P7             
P8             
P9        X      
P10             
P11             
P12          X    
P13            X  
P14             
P15             
P16             
P17             
P18              X
P19             
P20             
P21             
P22             
P23             
P24             
P25             
P26             
P27