DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Düzenleyici ve denetleyici kurumların Fransa, ABD ve İngiltere?de tarihsel süreç ve günümüzde yaşadığı gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. 2) Düzenleyici ve denetleyici kurumların tanımlarını, hukuki statülerini ve Türk idare teşkilatındaki konumlarını öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Düzenleyici ve denetleyici kurumlar günlük hayatın birçok noktasında yer almakta, özellikle hizmet sunumuna yönelik kurallar getirme ve hizmetlerin denetlenmesi görevlerini üstlenmektedir. Bu ders Türk idare teşkilatında da önemli bir yere sahip olan düzenleyici ve denetleyici kurumların tarihsel sürecini, karşılaştırmalı hukuktaki ve Türk hukukundaki konumunu ilgili mevzuat çerçevesinde inceleyen bir derstir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Tanımı ve Temel Özellikleri | 2. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Tarihsel Gelişimi 1: ABD | 3. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Tarihsel Gelişimi 2: İngiltere | 4. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Tarihsel Gelişimi 3: Fransa | 5. Hafta | Fransız İdare Hukukunda Bağımsız İdari Otoriteler-Kamusal İdari Otoriteler | 6. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar Bakımından Fransız İdare Hukuku ile Türk İdare Hukukunun Karşılaştırılması | 7. Hafta | Türk İdare Hukukunda Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ara Sınav | 10. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Bağımsızlığı İlkesi | 11. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İdariliği İlkesi | 12. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Otorite İlkesi | 13. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Faaliyet Alanları | 14. Hafta | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlemleri ve Yargısal Denetimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ender Ethem Atay, İdare Hukuku, Turhan Kitabevi, Ankara. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 19 | 19 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 120 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |