DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okuma, Dinleme, Konuşma ve Yazma becerilerini geliştirme 2) Anlam oluşturmada kullanılan doğru dil stratejilerini kullanarak, bilimsel alana yönelik metin türlerinde yer alan dil yapılarını ve kelime kullanımlarını inceleme ve anlam ilişkilendirmeleri yapma 3) Akademik metin yazım kurallarına uyarak akademik ve bilimsel alana yönelik metinler yazma
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( LENG243) |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | LENG 244, mesleki ve akademik İngilizceyi öğretmeyi amaçlayan, B1+ seviyesinde, ön koşulu LENG 243 olan bir derstir. Bu ders, dört temel dil becerisini ve akademik ve alanla ilgili dili bütünleşik bir şekilde geliştirmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, bu derste; bağımsız çalışmaya ve ders içeriğinde öğrendiklerini söz konusu alanlarına uygulamaya yönelik olarak teşvik edilirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Introduction to the course | 2. Hafta | 2. Unit 7: Listening- Understanding speaker emphasis | 3. Hafta | 3. Unit 7: Speaking ? Asking for clarification and responding to queries | 4. Hafta | 4. Unit 8: Reading- Practicing reading skills with focus on language use | 5. Hafta | 5. Unit 8: Writing- Recognizing different academic essay types and structures | 6. Hafta | 6. Unit 9: Listening- Using different note-taking systems | 7. Hafta | 7. Unit 9: Speaking- Making effective contributions to a seminar and referring to other peoples? ideas in a seminar | 8. Hafta | 8. Unit 10: Reading- Recognizing the writer?s stance and level of confidence or tentativeness, Inferring implicit ideas | 9. Hafta | 9. Unit 10: Writing- Writing different types of academic essays by using direct quotations and compiling reference list | 10. Hafta | 10. Unit 11: Listening- Recognizing the speaker?s stance, Writing up notes in full | 11. Hafta | 11. Unit 11: Speaking- Building an argument in a seminar (Agreeing/ Disagreeing) | 12. Hafta | 12. Unit 12: Reading- Understanding how ideas in a text are linked | 13. Hafta | 13. Unit 12: Writing- Writing research reports | 14. Hafta | 14. General Revision |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | (1) Walenn, J (2009). English for Law. Reading: Garnet Publishing.
(2) Supplementary Materials (BUSFL-CDU)
Öğrencilerin eğitim alanlarına uygun bireysel çalışma materyalleri önerilmektedir.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Sözlü | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |