Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) mizahın aşağılama ve alay etmek anlamına gelmediğini öğrenir. 2) mizahın düşünme eylemi olduğunu fark eder. 3) mizahın tercih edilmesi halinde ve uygun kültürel altyapının var olması durumunda etkili bir iletişim aracı olduğunu öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
None.
DERS TANIMI
Mizaha yönelik kuramsal çalışmalar; mizahi olanı ortaya çıkaran kaynaklar; mizah - komik - gülmece ilişkisi; felsefe, edebiyat, siyaset, psikoloji bilimleriyle mizah arasındaki ilişki;toplumsal yapı özelliklerinin mizaha yansımaları; mizahın farklı kullanım biçimleri; medyanın farklı mecralarından seçilmiş örnekler üzerinden tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders Hakkında Genel Bilgilendirme
2. Hafta
Mizah ve Felsefe : seçilmiş metinler üzerinden analiz
3. Hafta
Mizah ve Felsefe : seçilmiş metinler üzerinden analiz
4. Hafta
Mizah ve Psikoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
5. Hafta
Mizah ve Psikoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
6. Hafta
Mizah ve Sosyoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
7. Hafta
Mizah ve Sosyoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Mizah ve Edebiyat : seçilmiş metinler üzerinden analiz
10. Hafta
Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusal örnekler üzerinden analiz
11. Hafta
Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusal örnekler üzerinden analiz
12. Hafta
Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusalararası örnekler üzerinden analiz
13. Hafta
Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusalararası örnekler üzerinden analiz
14. Hafta
Döneme yönelik genel değerlendirmeler.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aamodt, S. ,Wang, S. (2011). Beyninize Hoş Geldiniz (B.Erkan,Çev.). İstanbul: NTV (2. Baskı ). Aydoğan, A. (2015). Düşüncenin Çağrısı : Kant ,Schopenhauer, Heidegger. İstanbul : Say yayınları (4. Baskı). Bergson, H.(2013). Gülme ( T.Güner , Çev.).İstanbul : Mitra. Duran, R.(2002). PiereBourdieu: Sosyolog Bir Militan.Cogito, 31 , 327. Erentay, S. (2012). Mizahi Mizaç Her Derde İlaç. Psikeart, 22, 36?38. Feneglio,I.,Georgeon, F. (2007).Doğu'da Mizah. (A.Berktay, Çev.). İstanbul :YKY(2.Baskı). Frankl, V.E., (2012). İnsanın Anlam Arayışı. (S.Budak,Çev.). İstanbul: Okuyan (6.Baskı). Güleç, C. , (2012). Anadolu?dan Yükselen Humanist Kahkaha.Psikeart, 22, 47. Heller, A., (2006). Bir Ahlak Kuramı. (A.Yılmaz,K.Tütüncü&E.Demirel,Çev.)İstanbul: Ayrıntı. Isıyel, T., (2012). Kahkaha Kimden Yana; Psikeart, 22, 123. Scott, J.C., (1995). Tahakküm ve Direniş Sanatları Gizli Senaryolar.(A.Türker, Çev.).İstanbul : Ayrıntı. Kara, H., (2014). Yöneticilerin Mizah Tarzlarının Uygulamadaki Durumunun Kuramsal ve Uygulamalı Olarak Açıklanması. Tarih Okulu Dergisi, XVII, 705. Kierkegaard, S., (2013) Kahkaha Benden Yana. (N.Çatlı, Çev.). İstanbul : Ayrıntı (3.Baskı). Önder, E., (2012 ) Mizah.Psikeart, 22, 5. Öz, F. &Hiçdurmaz, D., (2010). Stresle Başetmede Önemli Bir Yol: Mizahın Kullanımı.Anadolu Hemşirelik Sağlık Bilimleri Dergisi, 13: 1, 85. Saydam, M.B., (2012). Bir Muzip GnostikMutasavvıf Nasreddin. Psikeart , 22,41-45. Sutherland, S., (2009). İrrasyonel.( G.EKİNCİ,Çev.). İstanbul : Domingo. Şahin, A.R.,(2012).Mizah Duygusu. Psikeart, 22,11. Üstündağ , M., (2010). Denemeyenler. İstanbul : Sel.(2.Baskı). Yazgan,Y., (2012). Güleriz Ağlanacak Halimize. Psikeart, 22 , 35. Kutlu, P., (1972, 30 Eylül). Oğuz Atay?la Ropörtaj. Yeni Ortam Gazetesi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Devam
1
25
Örnek Olay Sunumu
1
25
Toplam(%)
90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
90
Finalin Başarıya Oranı(%)
10
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ