Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MİZAH ÇALIŞMALARI RTS550 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) mizahın aşağılama ve alay etmek anlamına gelmediğini öğrenir.
2) mizahın düşünme eylemi olduğunu fark eder.
3) mizahın tercih edilmesi halinde ve uygun kültürel altyapının var olması durumunda etkili bir iletişim aracı olduğunu öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERNone.
DERS TANIMIMizaha yönelik kuramsal çalışmalar; mizahi olanı ortaya çıkaran kaynaklar; mizah - komik - gülmece ilişkisi; felsefe, edebiyat, siyaset, psikoloji bilimleriyle mizah arasındaki ilişki;toplumsal yapı özelliklerinin mizaha yansımaları; mizahın farklı kullanım biçimleri; medyanın farklı mecralarından seçilmiş örnekler üzerinden tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders Hakkında Genel Bilgilendirme
2. Hafta Mizah ve Felsefe : seçilmiş metinler üzerinden analiz
3. Hafta Mizah ve Felsefe : seçilmiş metinler üzerinden analiz
4. Hafta Mizah ve Psikoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
5. Hafta Mizah ve Psikoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
6. Hafta Mizah ve Sosyoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
7. Hafta Mizah ve Sosyoloji : seçilmiş metinler üzerinden analiz
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Mizah ve Edebiyat : seçilmiş metinler üzerinden analiz
10. Hafta Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusal örnekler üzerinden analiz
11. Hafta Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusal örnekler üzerinden analiz
12. Hafta Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusalararası örnekler üzerinden analiz
13. Hafta Sinema ve Mizah : seçilmiş ulusalararası örnekler üzerinden analiz
14. Hafta Döneme yönelik genel değerlendirmeler.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAamodt, S. ,Wang, S. (2011). Beyninize Hoş Geldiniz (B.Erkan,Çev.). İstanbul: NTV (2. Baskı ).
Aydoğan, A. (2015). Düşüncenin Çağrısı : Kant ,Schopenhauer, Heidegger. İstanbul : Say yayınları (4. Baskı).
Bergson, H.(2013). Gülme ( T.Güner , Çev.).İstanbul : Mitra.
Duran, R.(2002). PiereBourdieu: Sosyolog Bir Militan.Cogito, 31 , 327.
Erentay, S. (2012). Mizahi Mizaç Her Derde İlaç. Psikeart, 22, 36?38.
Feneglio,I.,Georgeon, F. (2007).Doğu'da Mizah. (A.Berktay, Çev.). İstanbul :YKY(2.Baskı).
Frankl, V.E., (2012). İnsanın Anlam Arayışı. (S.Budak,Çev.). İstanbul: Okuyan (6.Baskı).
Güleç, C. , (2012). Anadolu?dan Yükselen Humanist Kahkaha.Psikeart, 22, 47.
Heller, A., (2006). Bir Ahlak Kuramı. (A.Yılmaz,K.Tütüncü&E.Demirel,Çev.)İstanbul: Ayrıntı.
Isıyel, T., (2012). Kahkaha Kimden Yana; Psikeart, 22, 123.
Scott, J.C., (1995). Tahakküm ve Direniş Sanatları Gizli Senaryolar.(A.Türker, Çev.).İstanbul : Ayrıntı.
Kara, H., (2014). Yöneticilerin Mizah Tarzlarının Uygulamadaki Durumunun Kuramsal ve Uygulamalı Olarak Açıklanması. Tarih Okulu Dergisi, XVII, 705.
Kierkegaard, S., (2013) Kahkaha Benden Yana. (N.Çatlı, Çev.). İstanbul : Ayrıntı (3.Baskı).
Önder, E., (2012 ) Mizah.Psikeart, 22, 5.
Öz, F. &Hiçdurmaz, D., (2010). Stresle Başetmede Önemli Bir Yol: Mizahın Kullanımı.Anadolu Hemşirelik Sağlık Bilimleri Dergisi, 13: 1, 85.
Saydam, M.B., (2012). Bir Muzip GnostikMutasavvıf Nasreddin. Psikeart , 22,41-45.
Sutherland, S., (2009). İrrasyonel.( G.EKİNCİ,Çev.). İstanbul : Domingo.
Şahin, A.R.,(2012).Mizah Duygusu. Psikeart, 22,11.
Üstündağ , M., (2010). Denemeyenler. İstanbul : Sel.(2.Baskı).
Yazgan,Y., (2012). Güleriz Ağlanacak Halimize. Psikeart, 22 , 35.
Kutlu, P., (1972, 30 Eylül). Oğuz Atay?la Ropörtaj. Yeni Ortam Gazetesi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Tartışma,Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Devam125
Örnek Olay Sunumu125
Toplam(%)90
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)90
Finalin Başarıya Oranı(%)10
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X    
P3      X
P4  X   X  
P5  X    
P6      X
P7     
P8  X     X
P9    X   X
P10  X   X  
P11     
P12  X   X   X
P13     
P14     
P15     
P16  X   X   X
P17     
P18     
P19     
P20    X   X
P21  X   X  
P22     
P23     
P24  X     X