Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BELLEK VE DENEME FİLM ATÖLYESİ RTS544 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) bellek çalışmaları ve deneme film ile ilgili farklı görsel metot ve kavramları kullanabilir.
2) deneme yazarı ruhu ile yaratıcı medya metinleri üretme deneyimi kazanmış olur.
3) birçok görsel-işitsel materyali (fotoğraf, video, animasyon, ses, çizim, buluntu imge vs.) bir arada kullanma denemeleri yapmış olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok.
DERS TANIMIDeneysel tutum, kuram ve uygulamayı bir araya getiren bu disiplinler arası ders, odak noktasına bellek çalışmalarını ve hibrid sinema türü olan deneme filmini koyar. Üretimin imge ve kavramlara eleştirel yaklaşarak gerçekleştirilmesine olanak tanıyan formlar ; fotoğraf, video, animasyon, ses, çizim, buluntu imge gibi çeşitli görsel ve işitsel materyalin farklı kullanım biçimleri bellek ve deneme film türünde önde gelen yönetmenlerin filmleri üzerinden anlatılır ve sunulan bilgilerden hareketle deneme film üretimi yapılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse Giriş
2. Hafta Bellek
3. Hafta Bellek ve İmaj
4. Hafta Bellek ve Film
5. Hafta Buluntu İmge I
6. Hafta Buluntu İmge II
7. Hafta Deneme Film I
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Filmin teni
10. Hafta Kelimeleri görselleştirmek: Metninden filme
11. Hafta Proje Tasarımı I: Öznel video metni
12. Hafta Proje Tasarımı II: Yöntem
13. Hafta Proje Tasarımı II: Proje önerisi sunumu
14. Hafta Proje Tasarımı VI: Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlter, Nora. (2007) "Translating the Essay into Film and Installation", Journal of Visual Culture, 6(1).
Boyarin, Jonathan (ed.) Remapping Memory: The Politics of Time and Space
Beckman, Karen; Ma, Jean (2008) Still Moving: Between Cinema and Photography, Duke University Press Books
Corrigan, Timothy (2011) The Essay Film: From Montaigne, After Marker, Oxford University Press
Corrigan, Timothy (2008) "The Forgotten Image Between Two Shots: Photos,Photograms, and the Essayistic" Still Moving: Between Cinema and Photography, ed. Karen Beckman and Jean Ma, Duke University Press.
Citron, Michelle (1998) Home Movies and Other Necessary Fictions, University of Minnesota Press.
Lebow, Alisa (2012) The Cinema of Me: The Self and Subjectivity in First Person Documentary, Wallflower Press.
Marks, Laura. (2000) The Skin of the Film: Intercultural Cinema, Embodiment, and the Senses. Duke University Press,
Mitchell, W.J.T. "What Happened to the Essay" the Chicago Tribune on-line site
Proust, Marcel. (2005). In Search of Lost Time. Scott Moncrieff and Terence Kilmartin trans. London: Vintage Books.
Rascaroli, Laura (2008) The Essay Film: Problems, Definitions, Textual Commitments, The Journal of Cinema and Media, 49:2, 24-47
Russell, Catherine (1999) Experimental Ethnography: The Work of Film in the Age of Video, Duke University Press Books
Terdiman, Richard. (1993) Present Past: Modernity and the Memory Crisis. Cornell University Press.
Warren, Charles (1996) Beyond Document: Essays on Nonfiction Film, Middletown,CT: Wesleyan Univesity Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav110
Ödev330
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X    
P3    X   X
P4  X    
P5  X    
P6    X   X
P7    X   X
P8  X    
P9  X    
P10  X    
P11  X    
P12  X    
P13    X   X
P14    X   X
P15  X    
P16  X    
P17  X    
P18  X    
P19    X   X
P20  X    
P21    X   X
P22  X    
P23    X   X
P24  X   X   X