Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) bir metni görsel olarak yorumlayıp analiz edebilmek üzere farklı görsel metot ve kavramları kullanabilir. 2) görsel bir argüman üretebilir ve bunu nasıl sunacağını bilir. 3) fotoğraf, görsel sanat, reklam ve gündelik hayatta karşılaşılan görsel popüler kültür ürünleri gibi farklı görsel iletişim formları hakkında araştırma yürütebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Fotoğraf kuramına ait temel yaklaşımlar, fotoğrafın niteliksel araştırmalarda kullanım biçimleri, eleştirel görsel araştırma yöntemleri üzerinde durulur ve fotoğrafın sosyal bilimlerin farklı alanlarıyla ilişkilendirilme şekillerine ait bilgiler verilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi paylaşımı.
2. Hafta
Görsel, görsel iletişim, imge, görsel kültür ve görsel metodoloji.
3. Hafta
Tarih öncesi çağlarda görseller (Paleolitik, Mezolitik, Neolitik).
4. Hafta
Değişen dünya düzeninin görsel anlatım diline yansımaları.
5. Hafta
Tarihsel süreçte resim, heykel, mimari ve fotoğrafın anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
6. Hafta
Tarihsel süreçte resim, heykel, mimari ve fotoğrafın anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
7. Hafta
Tarihsel süreçte resim, heykel, mimari ve fotoğrafın anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Görsel araştırma yöntemleri: İçerik analizi
10. Hafta
Görsel araştırma yöntemleri: İkonografi
11. Hafta
Görsel araştırma yöntemleri: Görsel etnografi
12. Hafta
Görsel araştırma yöntemleri: Arşiv araştırmaları
13. Hafta
Tarihsel süreçte gazete görsellerinin anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
14. Hafta
Görsel metodolojik araştırma örnekleri ve değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Baron, Jaimie (2014) The Archive Effect: Found Footage and the Audiovisual Experience of History. Roudledge Brundage, Anthony (2013) Going to the Sources: A Guide to Historical Research and Writing Bal, Mieke (2005) "The Commitment to Look." Journal of Visual Culture. 4.2: 145-162 Crary, Jonathan. (2001) Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century. Cambridge: MITP. Danacıoğlu, Esra. (2001). Geçmis'in İzleri: Yanıbaşımızdaki Tarih için bir Kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Gunther Kress, (2006) Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge Jay, Martin. (2002) "That Visual Turn: The Advent of Visual Culture." Journal of Visual Culture 1.1. 87-92. MacDougall (2005) The Corporeal Image: Film, Ethnography, and the Senses, Princeton University Press . Mitchell, Claudia (2011) Doing Visual Research, SAGE Publications Leeuwen, Theo Van; Jewitt, Carey (eds) (2001) The Handbook of Visual Analysis SAGE Publications Mitchell, W. J.T. (2005) "There are no Visual Media." Journal of Visual Culture 4 (2005): 257 Mitchell W.J.T. "Showing Seeing: a Critique of Visual Culture". Journal of Visual Culture 1.2 (2002): 165-181. Pink, Sarah (2013) Doing Visual Ethnography, SAGE Publications Pink, Sarah (2001) Doing Visual Ethnography: Images, Media and Representation in Research Rogoff, Irgit. "Studying Visual Culture." The Visual Culture Reader. Ed. Nicholas Mirzoeff. Routledge, 1998. 14-26. Rose, Gillian (2011) Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials, SAGE Publications Schwarts, Dona. (1989) Visual ethnography: Using photography in qualitative research Qualitative Sociology, 12:2, 119-154 Tinkler, Penny (2013) Using Photographs in Social and Historical Research, SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
10
Ödev
4
40
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ