Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL METODOLOJİ VE FOTOĞRAF RTS542 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) bir metni görsel olarak yorumlayıp analiz edebilmek üzere farklı görsel metot ve kavramları kullanabilir.
2) görsel bir argüman üretebilir ve bunu nasıl sunacağını bilir.
3) fotoğraf, görsel sanat, reklam ve gündelik hayatta karşılaşılan görsel popüler kültür ürünleri gibi farklı görsel iletişim formları hakkında araştırma yürütebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIFotoğraf kuramına ait temel yaklaşımlar, fotoğrafın niteliksel araştırmalarda kullanım biçimleri, eleştirel görsel araştırma yöntemleri üzerinde durulur ve fotoğrafın sosyal bilimlerin farklı alanlarıyla ilişkilendirilme şekillerine ait bilgiler verilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi paylaşımı.
2. Hafta Görsel, görsel iletişim, imge, görsel kültür ve görsel metodoloji.
3. Hafta Tarih öncesi çağlarda görseller (Paleolitik, Mezolitik, Neolitik).
4. Hafta Değişen dünya düzeninin görsel anlatım diline yansımaları.
5. Hafta Tarihsel süreçte resim, heykel, mimari ve fotoğrafın anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
6. Hafta Tarihsel süreçte resim, heykel, mimari ve fotoğrafın anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
7. Hafta Tarihsel süreçte resim, heykel, mimari ve fotoğrafın anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Görsel araştırma yöntemleri: İçerik analizi
10. Hafta Görsel araştırma yöntemleri: İkonografi
11. Hafta Görsel araştırma yöntemleri: Görsel etnografi
12. Hafta Görsel araştırma yöntemleri: Arşiv araştırmaları
13. Hafta Tarihsel süreçte gazete görsellerinin anlatım dili (örnekler ve dönem dinamikleri ile tartışma).
14. Hafta Görsel metodolojik araştırma örnekleri ve değerlendirme.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaron, Jaimie (2014) The Archive Effect: Found Footage and the Audiovisual Experience of History. Roudledge
Brundage, Anthony (2013) Going to the Sources: A Guide to Historical Research and Writing
Bal, Mieke (2005) "The Commitment to Look." Journal of Visual Culture. 4.2: 145-162
Crary, Jonathan. (2001) Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century. Cambridge: MITP.
Danacıoğlu, Esra. (2001). Geçmis'in İzleri: Yanıbaşımızdaki Tarih için bir Kılavuz. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
Gunther Kress, (2006) Reading Images: The Grammar of Visual Design. Routledge
Jay, Martin. (2002) "That Visual Turn: The Advent of Visual Culture." Journal of Visual Culture 1.1. 87-92.
MacDougall (2005) The Corporeal Image: Film, Ethnography, and the Senses, Princeton University Press .
Mitchell, Claudia (2011) Doing Visual Research, SAGE Publications
Leeuwen, Theo Van; Jewitt, Carey (eds) (2001) The Handbook of Visual Analysis SAGE Publications
Mitchell, W. J.T. (2005) "There are no Visual Media." Journal of Visual Culture 4 (2005): 257
Mitchell W.J.T. "Showing Seeing: a Critique of Visual Culture". Journal of Visual Culture 1.2 (2002): 165-181.
Pink, Sarah (2013) Doing Visual Ethnography, SAGE Publications
Pink, Sarah (2001) Doing Visual Ethnography: Images, Media and Representation in Research
Rogoff, Irgit. "Studying Visual Culture." The Visual Culture Reader. Ed. Nicholas Mirzoeff. Routledge, 1998. 14-26.
Rose, Gillian (2011) Visual Methodologies: An Introduction to Researching with Visual Materials, SAGE Publications
Schwarts, Dona. (1989) Visual ethnography: Using photography in qualitative research Qualitative Sociology, 12:2, 119-154
Tinkler, Penny (2013) Using Photographs in Social and Historical Research, SAGE Publications.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav110
Ödev440
Makale Sunuşu110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X     X
P3    X  
P4  X     X
P5  X     X
P6    X  
P7  X   X   X
P8  X     X
P9  X     X
P10  X     X
P11  X     X
P12  X     X
P13  X   X   X
P14    X  
P15    X  
P16  X     X
P17  X     X
P18  X     X
P19    X  
P20  X     X
P21    X  
P22    X  
P23     
P24  X   X   X