Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Radyo, Televizyon ve Sinema Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ MEDYA RTS537 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Selver Dikkol Akçay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) yeni medya ile ilgili teorik ve metodolojik yaklaşımları öğrenir.
2) yeni medya kültürleri ile ilgili teorik tartışma yapabilir.
3) konuya dair eleştirel bir bakış açısı kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIYeni medyanın; ortam özellikleri, geleneksel medyadan farklılaşan yönleri, toplumsal ilişkiler ? kültür ve birey üzerine etkileri, ilişkili kavramlarla açımlanarak sorular geliştirilecek, seçilmiş örnekler üzerinden tartışma ve analizler yapılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yeni medya nedir? Geleneksel medya ile farkları nelerdir?
2. Hafta Yeni medya ve sanal kültür kavramı, tarihsel ardalan ve kavramların temel bileşenleri
3. Hafta Yeni medya ve siyasal iletişim
4. Hafta Yeni medya ve demokrasi
5. Hafta Yeni medya ve toplumsal cinsiyet
6. Hafta Yeni medyada benlik sunumu
7. Hafta Yeni medya, gençlik ve tüketim kültürü
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Yeni medya ve gündelik hayat
10. Hafta Boş zamanın değerlendirilmesi olarak yeni medya kullanımı
11. Hafta Yeni medya ve görsel kültür
12. Hafta Yeni medya ve sağlık
13. Hafta Yeni medya nasıl çalışmalı?
14. Hafta Bloglar, dijital oyun, yeni medyada nefret söylemi, yeni medyada araştırma yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAtabek, Ü. (2001). "İnternet ve Sosyal Bilimlerde Metodoloji". Amme İdaresi Dergisi, Cilt:34, Sayı:1, 51-57.
Bayraktutan, G. Binark, M. Çomu, T. vd. (2012). "Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nicel -Nitel Arayüzey İncelemesi", Selçuk İletişim Dergisi, 7(3) 5-29.
Bayraktutan, G. vd. (2014). "Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye'de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı", Bilig, Sayı No:68, 59-96.
Bayraktutan, G. Binark, M. Çomu, T. vd. (2013). "Web 1.0'dan Web 2.0"a Barış ve Demokrasi Partisi: 2011 Genel Seçimlerinde Facebook Kullanımından bir Kesit", İletişim Diplomasi, 1(1) 31-56.
Binark, Mutlu. (der.) (2007) Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
De MUL, Jos. (2008) Siberuzayda Macera Dolu Bir Yolculuk. (Çev. Ali Özdamar) İstanbul: Kitap Yayınevi.
Fuchs, C. (20 Fuchs, C. (2014). Social Media. A Critical Introduction.London: Sage.(E)14). Social Media. A Critical Introduction.London: Sage.
Goffman, E. (2009) Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (Çev. Barış Cezar) İstanbul: Metis.
Manovich, L. (2011). "Medya Nasıl Yeni Oldu" İletişim Tarihi, (Der.)David Crowley ve Paul Heyer. (Çev.) Berkay Ersöz, Ankara: Siyasal Kitabevi. 467-471.
Veblen, T. (2015) Aylak Sınıfın Teorisi; Kurumların İktisadi İncelemesi, (Çev. Eren Kırmızıaltın, Hüsnü Bilir) Ankara: Heretik.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİDerste düz anlatım ve konu bağlamında tartışma yöntemleri kullanılacaktır.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X  
P6  X   X   X
P7     
P8      X
P9  X    
P10     
P11     
P12  X    
P13     
P14     
P15     
P16  X    
P17     
P18    X  
P19     
P20  X   X  
P21      X
P22     
P23     
P24  X   X