Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) yeni medya ile ilgili teorik ve metodolojik yaklaşımları öğrenir. 2) yeni medya kültürleri ile ilgili teorik tartışma yapabilir. 3) konuya dair eleştirel bir bakış açısı kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Yeni medyanın; ortam özellikleri, geleneksel medyadan farklılaşan yönleri, toplumsal ilişkiler ? kültür ve birey üzerine etkileri, ilişkili kavramlarla açımlanarak sorular geliştirilecek, seçilmiş örnekler üzerinden tartışma ve analizler yapılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yeni medya nedir? Geleneksel medya ile farkları nelerdir?
2. Hafta
Yeni medya ve sanal kültür kavramı, tarihsel ardalan ve kavramların temel bileşenleri
3. Hafta
Yeni medya ve siyasal iletişim
4. Hafta
Yeni medya ve demokrasi
5. Hafta
Yeni medya ve toplumsal cinsiyet
6. Hafta
Yeni medyada benlik sunumu
7. Hafta
Yeni medya, gençlik ve tüketim kültürü
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Yeni medya ve gündelik hayat
10. Hafta
Boş zamanın değerlendirilmesi olarak yeni medya kullanımı
11. Hafta
Yeni medya ve görsel kültür
12. Hafta
Yeni medya ve sağlık
13. Hafta
Yeni medya nasıl çalışmalı?
14. Hafta
Bloglar, dijital oyun, yeni medyada nefret söylemi, yeni medyada araştırma yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Atabek, Ü. (2001). "İnternet ve Sosyal Bilimlerde Metodoloji". Amme İdaresi Dergisi, Cilt:34, Sayı:1, 51-57. Bayraktutan, G. Binark, M. Çomu, T. vd. (2012). "Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nicel -Nitel Arayüzey İncelemesi", Selçuk İletişim Dergisi, 7(3) 5-29. Bayraktutan, G. vd. (2014). "Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye'de 2011 Genel Seçimlerinde Twitter Kullanımı", Bilig, Sayı No:68, 59-96. Bayraktutan, G. Binark, M. Çomu, T. vd. (2013). "Web 1.0'dan Web 2.0"a Barış ve Demokrasi Partisi: 2011 Genel Seçimlerinde Facebook Kullanımından bir Kesit", İletişim Diplomasi, 1(1) 31-56. Binark, Mutlu. (der.) (2007) Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları. De MUL, Jos. (2008) Siberuzayda Macera Dolu Bir Yolculuk. (Çev. Ali Özdamar) İstanbul: Kitap Yayınevi. Fuchs, C. (20 Fuchs, C. (2014). Social Media. A Critical Introduction.London: Sage.(E)14). Social Media. A Critical Introduction.London: Sage. Goffman, E. (2009) Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu. (Çev. Barış Cezar) İstanbul: Metis. Manovich, L. (2011). "Medya Nasıl Yeni Oldu" İletişim Tarihi, (Der.)David Crowley ve Paul Heyer. (Çev.) Berkay Ersöz, Ankara: Siyasal Kitabevi. 467-471. Veblen, T. (2015) Aylak Sınıfın Teorisi; Kurumların İktisadi İncelemesi, (Çev. Eren Kırmızıaltın, Hüsnü Bilir) Ankara: Heretik.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Derste düz anlatım ve konu bağlamında tartışma yöntemleri kullanılacaktır.
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ