Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) bilimsel düşünüş ve bilimsel araştırma mantığını özümser. 2) bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. 3) bir araştırma önerisi yazma becerisi edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Akademik araştırma yapmanın anlamı, konu belirleme, araştırmanın farklı tasarım yolları, niteliksel ve niceliksel yöntemler , verilerin derlenmesi ve ilişkilendirilmesi, bulguların yorumlanması hakkında bilgiler verilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgi, Bilgi Çeşitleri
2. Hafta
Araştırmanın Tanımı ve Önemi, Bilimde ve Araştırmada Aranan Özellikler
3. Hafta
Bilgi Edinme Yolları (Bireysel Yaşantılar, Otoriteler, Tümdengelim, Tümevarım, Hipotetik Dedüksiyon).
4. Hafta
Bilimsel Yöntem, İşleyişi ve Aşamaları
5. Hafta
Araştırma Çeşit ve Yöntemleri
6. Hafta
Alt Problemler, Denence ve Sayıltı Kavramları, Veriler, Değişkenler
7. Hafta
Alt Problemler, Denence ve Sayıltı Kavramları, Veriler, Değişkenler
8. Hafta
Ara sınav.
9. Hafta
Evren, Örneklem, Örnekleme Teknikleri,Veri ve Bulgularda Ölçütler, Geçerlik ve Güvenilirlik.
10. Hafta
Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
11. Hafta
Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
12. Hafta
İncelenen makalelerin tanıtım ve eleştirisi, hazırlanan araştırma projeleri ile yazılan makalelerin sunumu.
13. Hafta
Araştırmalarda Rapor Yazma Teknikleri, Dipnot, Kaynakça Gösterme, Araştırma Etiği, Bir makale Nasıl Yazılır?
14. Hafta
İncelenen makalelerin tanıtım ve eleştirisi, hazırlanan araştırma projeleri ile yazılan makalelerin sunumu.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ataöv, T. (1989). Bilimsel Araştırma El Kitabı. Ankara: Savaş Yayınları. Kaptan, S. (t.y.). Bilimsel Araştırma Teknikleri ve İstatistik Yöntemleri. Ankara. Karasar, N. (1986). Bilimsel Araştırma Yöntemi-Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara. Bailey, K. D. (1987). Methods of Social Research. NewYork: The Free Press. Bickman, L. ve D. J. Rog. (Eds.) (1998). Handbook of Applied Social Research Methods. Thousand Oaks: Sage Publications. Debus, M. (1995). Methodological Review: A Handbook for Excellence in Focus Group Research. Washington: HEALTHCOM. Hansen, A.; S. Cottle; R. Negrine; ve C. Newbold. (1998). Mass Communication Research Methods. London: MacMillan Press Ltd. Merton, R.K.; J.S. Coleman and P.H.Rossi. (1979). Qualitative and Quantitative Social Research. New York: The Free Press. Neuman, W. L. (1997). Social Research Methods. Boston: Allyn and Bacon. Oppenheim, A.N. (1986). Questionnaire Design and Attitude Measurement. England: Gower.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ