Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uygulamasını öğrendikleri Psikoterapi türü çerçevesinde 1. Vaka ile deneyimlerini pekiştirirler 2) Vakayla psikoterapötik amaca hizmet eden bir ön görüşme yapabilirler 3) Görüşme sırasında vakanın sözel olmayan mesajlarını saptayabilirler 4) Vaka için uygulanması gerekebilecek ölçümleri belirleyebilirler 5) Söz konusu ölçümlerin uygulaması ve değerlendirmesini gerçekleştirebilirler. 6) Vaka için görüşmeden ve ölçme araçlarından elde ettikleri verilerle bir vaka formülasyonu yapıp, tedavi planı oluşturabilirler 7) Oluşturdukları vaka formülasyonunu ve tedavi planını vaka ile paylaşabilir ve tedavi için onun işbirliğini sağlayabilirler 8) Vakaya her seansta verecekleri ev ödevlerini doğru seçebilir ve takibini yapabilirler; seansların sonunda seansları yazılı olarak özetleyebilir, kayıtlarını tutabilirler 9) Vaka ile uygun terapötik ilişki ve işbirliğini oluşturabilirler 10) Vakadan gelen sözel ya da sözel olmayan iletimlere bağlı olarak kendi duygusal, düşünsel ve davranışsal tepkilerini fark edebilir ve onları yönetebilirler 11) Terapi süresince vakadan almaları gereken geribildirimleri alabilirler ve tedavi sürecini alınan bu geribildirimlere göre uyarlayabilirler 12) Söz konusu vaka için seçilmiş olan seans sürelerini, saatlerini ayarlayabilir ve tedaviyi uygun bir şekilde sonlandırabilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu ders Yüksek Lisans Programının 2. Yılından önce ve öğrenci birinci yıldaki kuramsal dersleri almadan önce alınamaz.
PSK 559, PSK 561, PSK 564, PSK 566, PSK 567
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencinin yüksek lisans eğitiminin birinci yılını ve/veya kuramsal derslerini tamamlamasını izleyen dönemde başlar. Klinik Psikoloji alanında doktora derecesine sahip ya da yüksek lisans derecesine sahip olup, son 10 yıl içinde toplamda en az 5 yıldır psikoterapi uygulaması yapmakta olan öğretim elemanlarınca yürütülür. Bu süreçte en az bir vaka ile süpervizyon altında seçilen türden bir psikoterapi süreci (en az 12 seanslık) tamamlanır. Süpervizyonlar, süpervizör ve öğrenci arasında birebir yürütülebileceği gibi, 3-5 kişilik gruplarda, ancak öğrenci başına her hafta en az bir saat ayrılacak şekilde, grup süpervizyonu olarak da yürütülebilir.