Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KLİNİK UYGULAMALAR PSK595 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 16 15

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS15
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Klinik gözlem yapabilirler.
2) Gözlemlerini sözel olarak ifade edip, rapora yansıtabilirler.
3) Kişilik değerlendirmeleri (objektif ve projektif testlerin uygulanması) yapabilir ve raporlayabilirler.
4) Zeka ve/veya nöropsikolojik değerlendirmeler yapabilir ve raporlayabilirler.
5) Psikoterapötik görüşme yapabilirler.
6) Tanılama ve vaka formülasyonu yapıp, tedavi planı oluşturabilirler.
7) Klinik ekip içinde çalışabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERPSK 561, PSK 566, PSK 567, PSK 559, PSK 564
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencinin Klinik Psikoloji alanında uzmanlığını almış bir kişinin gözetiminde, klinik psikoloji uygulama deneyiminin kazandırılmasıdır. Dersle ilgili uygulamalar, Psikoloji Anabilim Dalı Başkanlığı?nca uygun bulunan farklı mekanlarda (Üniversite?nin kendi bünyesindeki ya da dışındaki psikoterapi eğitim laboratuvarları ya da stres yönetimi merkezleri, öğrenci sağlık/danışma merkezleri, hastanelerin ilgili klinikleri, vb. ortamlar olabilir), haftada en az 2 tam gün (öğrencinin bir klinikte çalışıyor olması durumunda bu süre Anabilim Dalı Başkanı?nın onayına göre değişiklik gösterebilir) olacak şekilde gerçekleştirilir. Öğrencinin edinmesi beklenen uygulama becerileri arasında, klinik gözlem yapabilme, gözlemlerini sözel olarak ifade edip rapora yansıtabilme, kişilik değerlendirmeleri (objektif ve projektif testlerin uygulanması), zeka ve/veya nöropsikolojik değerlendirmeler, değerlendirmelerle ilgili rapor yazabilme, psikoterapötik görüşme yapabilme, tanılama ve vaka formülasyonu, rapor yazma ve tedavi planı oluşturabilme ve ekip çalışması yapabilme gibi uygulama becerileri bulunmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Gözlem
2. Hafta Gözlem
3. Hafta Gözlem
4. Hafta Görüşme
5. Hafta Görüşme
6. Hafta Görüşme
7. Hafta Kişilik Değerlendirmesi
8. Hafta Kişilik Değerlendirmesi
9. Hafta Kişilik Değerlendirmesi
10. Hafta Zeka ve/veya Nöropsikolojik Değerlendirme
11. Hafta Zeka ve/veya Nöropsikolojik Değerlendirme
12. Hafta Zeka ve/veya Nöropsikolojik Değerlendirme
13. Hafta Tanılama ve Vaka Formülasyonu
14. Hafta Tanılama ve Vaka Formülasyonu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYok
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje1100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X    
P2      X     X    
P3      X        
P4  X   X   X   X      
P5      X        
P6  X   X          
P7  X   X   X   X   X    
P8          X    
P9             
P10             
P11          X    
P12             
P13             
P14      X        
P15      X   X   X    
P16          X    
P17      X     X    
P18  X   X   X   X   X    
P19      X   X   X    
P20          X    
P21        X   X