DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Üçüncü Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 9 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikolojinin çeşitli uzmanlık alanlarında son yıllarda ele alınan temel kuramlar, konular ve araştırma soruları hakkında bilgi edinir. 2) Farklı alanlardaki psikoloji bilgilerini entegre eder. 3) Psikoloji alanı dışındaki uzmanlık alanları ile psikoloji arasında ilişki kurmayı öğrenir. 4) Disiplinlerarası çalışmaların metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 5) Disiplinlerarası araştırma önerisi tasarlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, psikolojinin çeşitli uzmanlık alanlarında son yıllarda ele alınan temel kuramlar, konular, araştırma soruları ve bulgularının tartışılmasını içermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Genel Psikoloji Tarihi | 2. Hafta | Güncel Psikoloji Konuları ve Araştırma Alanları I | 3. Hafta | Güncel Psikoloji Konuları ve Araştırma Alanları II | 4. Hafta | Güncel Psikoloji Konuları ve Araştırma Alanları III | 5. Hafta | Güncel Psikoloji Konuları ve Araştırma Alanları IV | 6. Hafta | Disiplinlerarası Çalışmalar | 7. Hafta | Disiplenlerarası Çalışma Alanları I | 8. Hafta | Disiplenlerarası Çalışma Alanları II | 9. Hafta | Disiplenlerarası Çalışma Alanları III | 10. Hafta | Disiplenlerarası Çalışma Alanları IV | 11. Hafta | Araştırma Tasarımı I | 12. Hafta | Araştırma Tasarımı II | 13. Hafta | Araştırma Tasarımı III | 14. Hafta | Genel Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bu derste öğrenciler psikoloji alanında yayınlanan önemli dergilerdeki makaleleri takip ederler. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |