DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uygulamalı sosyal psikoloji hakkında bilgi sahibi olurlar. 2) Uygulamalı sosyal psikolojiyi temel sosyal psikoloji ile karşılaştırırlar. 3) Uygulamalı sosyal psikoloji ile ilişkili çalışmalar hakkında çıkarım yaparlar. 4) Öğrendikleri teorik bilgileri sosyal psikoloji hakkındaki deneysel çalışmalarında kullanma şansına sahip olurlar. 5) Mikro veya makro çevrelerinde fark ettikleri bir probleme dayalı takım halinde çalışma dizaynı oluşturma şansı bulabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, sosyal psikolojinin dayandığı temel konu ve kavramları çeşitli sosyal ve pratik problemlerin anlaşılmasında ve çözümünde kullanmak ve davranış değişikliği sağlamayı öğrenmektir. Bunu sağlamak için öncelikle öğrencilere uygulamalı sosyal psikolojiye dair gerekli kavramsal artalan verilecektir. Ders kapsamında öğrencilerin sosyal psikolojinin uygulamalı alt alanlarından birine odaklanarak, seçtikleri bir konuda kapsamlı bir çalışma yürütmeleri beklenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Uygulamalı Sosyal Psikolojinin Temelleri: Temel Kavramlar | 2. Hafta | Kuramlar: Sosyal Biliş, Sosyal Etki, Sosyal İlişkiler | 3. Hafta | Toplumsal Eşitsizlikler Alanında Uygulamalar | 4. Hafta | Göç Çalışmaları Alanında Uygulamalar | 5. Hafta | Gruplar Arası Çatışma Alanında Uygulamalar | 6. Hafta | Sosyal Güven Alanında Uygulamalar | 7. Hafta | Eğitim Alanında Uygulamalar | 8. Hafta | Çevre Psikolojisi Alanında Uygulamalar | 9. Hafta | Trafik Alanındaki Uygulamalar | 10. Hafta | İş Motivasyonu Alanında Uygulamalar | 11. Hafta | Siyaset Alanında Uygulamalar | 12. Hafta | Spor Alanında Uygulamalar | 13. Hafta | Sağlık Alanında Uygulamalar | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Schneider, F. W., Gruman, J. A. ve Coutts, L. M. (Ed.). (2005). Applied social psychology: Understanding and addressing social and practical problems. Thousand Oaks, CA: Sage. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 72 | 72 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 2 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 184 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |