DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı psikoloji yaklaşımları tarafından uygulanan grup psikoterapilerinin temel ilkelerini tartışabilirler. 2) Grup süreçleri ve dinamiklerini inceleyebilirler. 3) Kişilerarası psikopatoloji yaklaşımını açıklayabilirler. 4) Grup psikoterapilerinde kullanılan temel becerileri anlatabilirler. 5) Farklı psikoloji yaklaşımları tarafından uygulanan grup psikoterapilerinin yöntemlerini karşılaştırabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Grup Temelli Terapiler dersinde, grup dinamikleri yaklaşımı üzerinden çeşitli türden terapilerin grup ortamında gerçekleştirilmesi amacıyla gerekli olan ilkeler ve yöntemler ele alınacaktır. Ders kapsamında bireysel ve grup yaklaşımlarının avantajları ve dezavantajları, psikopatolojinin kişilerarası çerçevesinden değerlendirilecek, grup ortamında süreç ve içerik kavramlarının tanımları ve psikoterapistin değişen rolleri üzerinde durulacaktır. Derste, ayrıca, bu tür terapilerin etkililikleri konusundaki araştırma bulguları da tartışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, Terapötik Faktörler | 2. Hafta | Kişilerarası Öğrenme | 3. Hafta | Grup Oluşumu | 4. Hafta | Terapist: Temel Görevler | 5. Hafta | Terapist: Şimdi ve Burada ile Çalışmak | 6. Hafta | Terapist: Aktarım | 7. Hafta | Danışanların Seçilmesi | 8. Hafta | Grubun Oluşturulması: Yer, Zaman, Grup Büyüklüğü ve Hazırlık | 9. Hafta | Başlangıç | 10. Hafta | Problemli Grup Üyeleri | 11. Hafta | Özel Terapi Grupları | 12. Hafta | Özel Grup Formatları | 13. Hafta | Grup Psikoterapilerinde Özel Konular | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Yalom, I. D. ve Leszcz, M. (2005). The theory and practice of group psychotherapy. New York: Basic Books. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Proje | 1 | 35 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 2 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |