Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YETİŞKİNLER İÇİN KLİNİK DEĞERLENDİRME PSK566 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yetişkin psikopatoloji değerlendirme süreçlerini açıklayabilirler.
2) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinin tarihçesini özetleyebilirler.
3) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinde uygulanan zeka, kişilik ve nöropsikolojik testleri ayırt edebilirler.
4) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinde uygulanan zeka, kişilik ve nöropsikolojik testleri psikopatoloji bilgisi ile ilişkilendirebilirler.
5) Yetişkin klinik değerlendirme sürecinde uygulanan testlerin işlevlerini açıklayabilirler.
6) Etik yönergelere uygun bir biçimde bu testlerin uygulama sürecini kritik edebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, yetişkin psikopatolojisini anlamaya yönelik çeşitli testlerle ilgili test uygulama becerilerinin kazandırılmasıdır. Ders kapsamında, klinik değerlendirmede sıkça kullanılan objektif ve projektif testlerle, ölçeklerin uygulanması, puanlanması ve yorumlanmasıyla ilgili beceriler bütüncül bir yaklaşımla ele alınacaktır. Bu amaçla, sık kullanılan bazı zeka ve kişilik testleri, nöropsikolojik testler ve ölçekler ders kapsamında öğrencilere tanıtılacaktır. Ders kapsamında öğrencilerin bazı testleri süpervizyon altında uygulamaları ve yorumlamaları beklenmektedir. Klinik değerlendirmenin önemli bir bileşeni olan raporlamanın etik ilkelere uygun olarak nasıl yapılacağı da dersten geliştirilmesi hedeflenen becerilerdendir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yetişkin Klinik Değerlendirmenin Tarihsel Kökenleri
2. Hafta Yetişkin Klinik Değerlendirmede Etik İlkeler
3. Hafta Yetişkin Vakalarda Değerlendirme
4. Hafta Vaka Formülasyonu
5. Hafta Zeka Değerlendirmesi
6. Hafta Zeka Değerlendirmesi Uygulamaları
7. Hafta Objektif Psikopatolojik Değerlendirme
8. Hafta Objektif Psikopatolojik Değerlendirme Uygulamaları
9. Hafta Projektif Psikopatolojik Değerlendirme
10. Hafta Projektif Psikopatolojik Değerlendirme Uygulamaları
11. Hafta Nöropsikolojik Değerlendirme
12. Hafta Nöropsikolojik Değerlendirme Uygulamaları
13. Hafta Yetişkin Değerlendirme Sürecinin Raporlandırılması
14. Hafta Süpervizyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGoldfinger, K. ve Pomerantz, A. M. (2014). Psychological assessment and report writing. USA: SAGE.
Groth-Marnat, G. (2009). Handbook of psychological assessment (5. baskı). New Jersey: John Wiley & Sons.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık15555
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler6212
Toplam İş Yükü153
Toplam İş Yükü / 305,1
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X    
P2  X   X   X   X    
P3      X      
P4  X   X        
P5      X   X    
P6           
P7    X        
P8    X        
P9           
P10           
P11    X        
P12           
P13  X   X   X   X    
P14      X      
P15           
P16      X      
P17           
P18           
P19           
P20      X      
P21