DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Esra Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) DSM-V (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders-V) çerçevesindeki ergenlik ve yetişkinlik dönemi, temel psikolojik bozukluklarının bilişsel süreçler açısından normalden nasıl farklılaştıklarını tartışabilir. 2) Bu bilişsel süreçlerin beyin işleyişi ve yapısı hakkında yorumlamalar getirebilir. 3) Söz konusu psikopatolojilerde hangi tür bilişsel yatkınlıkların ya da işleyiş bozukluklarının devreye girdiğini açıklayabilir. 4) Bu bozukluklara yönelik bilişsel-davranışçı terapilerde hangi bilişsel süreçlere, hangi yöntemlerle, nasıl yaklaşılacağını ayrıntılı biçimde incelemiş olur. 5) Yaygın psikopatolojilerin etiyolojilerini ve uygun tedavi yaklaşımlarını değerlendirirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste, ergen ve yetişkinlik dönemindeki anormal davranış örüntüleri, altlarında yatan bilişsel süreçler (dikkat, bellek, bilgi işleme ve benzeri) bağlamında ele alınır. Ayrıca tüm psikopatolojik davranışlar DSM-5 (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders-V) çerçevesinde değerlendirilir. Son yıllarda klinik uygulamalarda kullanılan tanısal yaklaşımlara da yer verilir. Psikopatolojiler, diatez-stres modeli çerçevesinde biyolojik ve psikososyal yatkınlıklar açısından ele alınır. Dersin kapsamında kaygı bozuklukları, affektif bozukluklar, şizofrenik bozukluklar ve diğer psikotik bozukluklar incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bilgi İşleme Paradigması | 2. Hafta | Bilgi İşleme Paradigması (devam) | 3. Hafta | Dikkat | 4. Hafta | Bellek | 5. Hafta | Bilinçli ve Bilinçdışı Bilgi İşleme | 6. Hafta | Bilinçli ve Bilinçdışı Bilgi İşleme (devam) | 7. Hafta | Bilgi İşleme ve Beyin Yapısı ve İşleyişi | 8. Hafta | Bilgi İşleme ve Beyin Yapısı ve İşleyişi (devam) | 9. Hafta | Akut ve Kronik Streste Bilgi İşleme | 10. Hafta | Akut ve Kronik Streste Bilgi İşleme (devam) | 11. Hafta | Anksiyete Bozukluklarında Bilgi İşleme | 12. Hafta | Travma Sonrası Stres Bozukluğunda Bilgi İşleme | 13. Hafta | Depresyonda Bilgi İşleme | 14. Hafta | Şizofrenik Bozuklukta Bilgi İşleme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Williams, G. M. J., Watts, N. F., MacLeod, M. C. ve Matthews, A. (1997). Cognitive psychology and emotional disorders (2. baskı). New York: John Wiley & Sons. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 2 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |