Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NÖROGELİŞİMSEL BOZUKLUKLAR PSK563 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Nörogelişimsel bozuklukların nasıl tanımlandıkları ve temel özelliklerini öğrenirler.
2) Nörogelişimsel bozukluklara yol açabilecek etmenleri öğrenirler.
3) Nörogelişimsel bozuklukların değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
4) Nörogelişimsel bozuklukların tedavi süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler nörogelişimsel bozuklukların nasıl tanımlandıklarını ve temel özelliklerini, bu bozukluklara yo açabilecek genetik ve çevresel etmenleri öğrenirler. Çocuklarda oluşan nörogelişimsel bozuklukların değerlendirilme süreçlerı hakkında bilgi alır ve tedavi süreçleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Nörogelişimsel Bozukluklara Giriş ve Tarihsel Özet
2. Hafta Güncel Tanı Sistemlerine Göre Nörogelişimsel Bozukluklar
3. Hafta Nörogelişimsel Bozuklukların Değerlendirilmesi
4. Hafta Nörogelişimsel Bozukluklar için Risk Faktörleri
5. Hafta Zihinsel Yetersizlikler
6. Hafta İletişim Bozuklukları
7. Hafta Otizm Spektrum Bozukluğu
8. Hafta Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu
9. Hafta Özgül Öğrenme Bozukluğu
10. Hafta Motor Bozukluklar
11. Hafta Duygudurum Bozuklukları ve Kendine Zarar Verme
12. Hafta Kaygı Bozuklukları
13. Hafta Yeme Bozuklukları ve Sağlıkla İlişkili Diğer Bozukluklar
14. Hafta Nörogelişimsel Bozukluk Tedavisinde Psikoterapötik Uygulamalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMash, E. J. ve Barkley B. A. (Ed.) (2014). Child Psychopathology (3. Baskı). New York: Guilford Press.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2      X   X
P3      X   X
P4  X      
P5      X  
P6  X   X   X   X
P7       
P8      X   X
P9       
P10      X   X
P11       
P12       
P13  X   X   X   X
P14      X   X
P15       
P16      X  
P17       
P18       
P19        X
P20       
P21