DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Esra Güven
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikoterapötik görüşmenin temel özelliklerini aktarabilirler. 2) Psikoterapötik görüşmede elde edilmesi gereken temel bilgileri özetleyebilirler. 3) Psikoterapötik görüşmede elde edilen bilgilerin psikoterapi sürecine nasıl entegre edileceğini açıklayabilirler. 4) Zor vakalarla çalışma konusunda tartışbilirler. 5) Süpervizyon altında psikoterapötik görüşme becerisi kazanırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Uzmanlık becerilerinin gelişmesine yönelik derslerin ilkidir. Bu derste özellikle tanı amaçlı mülakat ve danışanla ilk temasta kurulacak olumlu çalışma için önemli iletişim becerileri işlenir. Öğrenciye danışan ile yapılan temaslarda olumlu atmosfer oluşturmada önemli ilkeler kazandırılır. Ayrıca, sözel olmayan davranışlara gözlem yapma, aktif dinleme, açıklayıcı ifadeler kullanma, açıcı sorular sorma, diagnostik formülasyon oluşturma ve rapor yazma gibi beceriler kazandırılır. Bu dersle birlikte öğrenciler mesleki etik konularını da işlemeye başlarlar. Danışanı önyargısız kabul, saygı, empati temelinde BDT yönelimli ilk görüşme ve değerlendirme teknikleri kuramsal ve uygulamalı eğitimle kazandırılır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Psikoterapötik Görüşmenin Tanımı | 2. Hafta | Danışan-Terapist İşbirliği | 3. Hafta | Temel Şikayetin Alınması | 4. Hafta | Temel Şikayetin Tarihçesi | 5. Hafta | Duygular | 6. Hafta | Danışanın Kişisel ve Sosyal Öyküsü | 7. Hafta | Psikoterapötik Görüşmede Hassas Konular | 8. Hafta | Psikoterapötik Süreçle Bağlantının Kurulması | 9. Hafta | Mental Durum Değerlendirmesi: Davranışsal Değerlendirme | 10. Hafta | Mental Durum Değerlendirmesi: Bilişsel Değerlendirme | 11. Hafta | Diğer Bilgi Kaynakları | 12. Hafta | Direnç | 13. Hafta | Tanı ve Öneriler | 14. Hafta | Görüşme Sürecinin Danışan ile Paylaşılması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Morrison, J. (2014). The first interview (4. baskı). New York: Guilford Press. Sommers-Flanagan, J. ve Sommers-Flanagan, R. (2014). Clinical interviewing (5. baskı). New Jersey: Wiley and Sons. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 2 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |