Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kuramsal olarak beyin ve zihin ayrımını yapabilir. 2) Kişilerarası ilişkilerin beynimizin gelişimini ve kişiliğimizi nasıl biçimlendirdiğini kavrar. 3) Erken dönem bebeklik yaşantılarının, bağlanmanın, duygular, dikkat, bellek, öz yönetim süreçleriyle nasıl bir ilişkisi olduğunu kavrar. 4) Beynin bütünleşmenin olduğu ve olmadığı durumlardaki işleyişi hakkında fikir sahibi olur. 5) Kişilerarası nörobiyolojiye dayalı terapiler hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Klinik psikoloji alanındaki çeşitli kuramsal yaklaşımların (psikodinamik, davranışçı, hümanistik, bilişsel, evrimsel, bağlanma, sosyal algı, kişilerarası iletişim, sosyo-kültürel, sistemsel ve nörobiyolojik) çağdaş bir sentezi olan kişilerarası nörobiyoloji yaklaşımı üzerinde durularak, bu yaklaşımın beyin gelişimi, beynin yapısı ve işleyişi ile normal ve psikopatolojik davranışların, stres yaşantısının açıklanmasında, kişilerarası iletişimde ve psikoterapi uygulamalarında nasıl kullanılacağı tartışılır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Beyin, İlişkiler ve Zihin
2. Hafta
Beyin, İlişkiler ve Zihin (devam)
3. Hafta
Bellek
4. Hafta
Bağlanma
5. Hafta
Duygular
6. Hafta
Duygusal Tarz
7. Hafta
Zihin Durumları, Sübjektif Yaşantı ve Karmaşık Sistemler
8. Hafta
Temsiller
9. Hafta
Özyönetim
10. Hafta
Özyönetim (devam)
11. Hafta
Kişilerarası Bağlar
12. Hafta
Bütünleşme
13. Hafta
Kişilerarası Nörobiyolojiye Dayalı Beyin Temelli Terapiler
14. Hafta
Kişilerarası Nörobiyolojiye Dayalı Beyin Temelli Terapiler (devam)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Siegel, D. .J. (2012). The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are. New York: The Guilford Press. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
35
Toplam(%)
65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
65
Finalin Başarıya Oranı(%)
35
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
55
55
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
6
2
12
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ