Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Psikoloji Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ADLİ PSİKOLOJİ PSK555 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Suçlu davranışın nedenlerini anlamada bireysel ve çevresel faktörleri ayırt eder.
2) Adli Psikolojinin görgü tanıklığı, aldatmayı saptama, suçlu profili belirleme gibi güncel çalışma alanlarını açıklar.
3) Suça karışan bireyin yeniden suç işleme riskinin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşım ve araçları tanır.
4) Suçlu davranışa müdahale yaklaşımlarını açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı öğrencilere suçlu davranışlarının nedenlerini anlamada bireysel ve çevresel faktörleri ayırt edebilmelerine dair becerileri kazandırmak, görgü tanıklığı, aldatma saplama, suçlu profili belirleme gibi çalışma alanlarını tanıtmaktır. Suçlu davranışa müdahale, dersin temel konularından biri olarak ortaya çıkmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Adli Psikolojiye Giriş
2. Hafta Suçlu Davranışın Nörolojik ve Genetik Temelleri
3. Hafta Suçlu Davranışın Çevresel Belirleyicileri
4. Hafta Görgü Tanıklığı
5. Hafta Hassas Tanıklarla Görüşme
6. Hafta Suç Mağdurları
7. Hafta Sanıklarla Görüşme
8. Hafta Aldatmayı Saptama
9. Hafta Suçlu Profilleme
10. Hafta Risk Değerlendirme
11. Hafta Tehlikeli Suçlularla Çalışma
12. Hafta Zeka Geriliği Olan Suçlularla Çalışma
13. Hafta Müdahale Yaklaşımları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDavies, G. ve Beech, A. (2012). Forensic psychology: Crime, justice, law and interventions (2. baskı). UK: Blackwell.
Scott, A. J. (2010). Forensic Psychology. UK: Palgrave Macmillan.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4  X   X   X   X
P5      X  
P6       
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18  X   X   X   X
P19  X   X   X   X
P20       
P21        X