DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Klinik psikoloji uygulamalarındaki etik ilkelerin felsefi temelleri hakkında bilgi sahibi olurlar. 2) Etik karar alma süreçlerini kavrarlar. 3) Psikoterapide uygulanan etik ilkeleri sıralarlar. 4) Klinik araştırmalarda, yayınlarda ve akademik ortamlarda uygulanan etik ilkeleri sıralarlar. 5) Örnek üzerinden etik ilkeler doğrultusunda tartışma yapabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Danışanları ya da hastalarıyla yakın bir ilişki içinde çalışmak durumunda olan klinik psikologlar, gündelik uygulamaları sırasında çeşitli etik ikircikli durumlarla karşı karşıya kalırlar. Bu derste öğrenciler vicdani akıl yürütme, değerler ve mesleki etik ilkeler gibi kavramları öğreneceklerdir. Derste, psikologluk mesleği ile ilgili mesleki uygulama, eğitim ve araştırma faaliyetlerine yönelik etik standartlar açısından dünya normlarını belirleyen APA ve EFPA'nın etik ilkeler ve standartları gözden geçirildikten sonra, Türkiye?de çalışan psikologlar için geliştirilmiş olan standartlar ele alınacak ve öğrenciler çeşitli vaka vinyetleri çerçevesinde bu etik ilkeleri ya da ihlalleri tartışacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Etik Felsefesine Giriş | 2. Hafta | Etik Karar Alma | 3. Hafta | Klinik Uygulamalarda Yeterlilik ve Uzmanlık | 4. Hafta | Psikoterapistlerin Etik Zorunlulukları | 5. Hafta | Psikoterapide Mahremiyet ve Gizlilik | 6. Hafta | Psikolojik Ölçme ve Değerlendirmede Etik | 7. Hafta | Çoklu İlişkiler: Sınırlar ve Riskler | 8. Hafta | Çoklu İlişkiler: Romantik ve Cinsel Yakınlaşma | 9. Hafta | Klinik Araştırmalarda Etik | 10. Hafta | Meslektaşlar, Öğlenciler, Süpervizyon Alanlar ve Çalışanlarla İlişkiler | 11. Hafta | Profesyonel Hizmetlerin Pazarlanması | 12. Hafta | Eğitim Ortamlarında Etik İkilemler | 13. Hafta | Toplum Ruh Sağlığı Uygulamalarında Etik İlkeler | 14. Hafta | Değerlendirme ve Kapanış |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Koocher, G. P. ve Keith-Spiegel, P. (2008). Ethics in psychology: Professional standards and cases. New York: Oxford University Press. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 25 | Proje | 1 | 35 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 55 | 55 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 2 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 153 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |