Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşletmelerin günlük çalışma sürecini öğrenir. 2) İşletmenin müşterileri ile iletişim kurar. 3) İşletmede personel ilişkilerini gözlemler. 4) İşletmenin donanımını kullanır. 5) İşletmenin muhasebe sistemi hakkında bilgi edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Girişimciliğin tanımı ve önemi, girişimci türleri ve nitelikleri, girişimcilik kültürü, yaratıcılık ve fırsat analizi, yenilikçi ve doğru iş fikri geliştirme, fizibilite analizi ve iş planı esasları öğretilir. Endüstri ve rekabet analizi, üretim ve iş modeli planlaması, pazar araştırma teknikleri, pazarlama planı, üretim planlama, yönetim planlama ve finansal planlama konularında teorik bilgiler verilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders içeriğinin sunumu, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşların belirlenmesi ve dağılımının yapılması
2. Hafta
Girişimci ve Girişimcilik kavramları, girişimciliği etkileyen faktörler
3. Hafta
Girişimciliğin tarihi süreç içindeki gelişimi
4. Hafta
Uluslararası ortamlardan örnekler
5. Hafta
Türkiye'den örnekler
6. Hafta
Girişimcilik ile yenilikçilik ve yaratıcılık süreci ilişkisi
7. Hafta
İş modelleri ve projelendirme faaliyetinin temelleri
8. Hafta
Ara Sınav (Öğrenci tarafından uygulama raporu hazırlanması)
9. Hafta
Stratejik plan
10. Hafta
İş planı
11. Hafta
Pazarlama ve finansman planı
12. Hafta
Örgüt planı ve kurumsallaştırma
13. Hafta
Uluslararası işletmecilik ve girişimcilik ilişkisi