|
DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
DİJİTAL OYUN TASARIMI II |
ANİ520 |
Yedinci Yarıyıl (Güz) |
1 + 2 |
3 |
DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Sinan Sayın
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; |
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( ANİ518) |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste amaç; Oyun tasarımının temel ilkelerinin öğrenilmesi, Oyun tasarımı aşamalarının anlaşılması, Sıfırdan, bir oyun projesinin tasarımsal olarak hayata geçirilmesi, Belirlenen kodlama dilinde temel hakimiyetin kazanılması, |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş-Tanışma | 2. Hafta | Oyun tasarımı temel ilkeleri, sistemler, farklı türler | 3. Hafta | Dramatik yapı, hikaye tasarımı, Linearity / Non-Linearity / Multi-Linearity | 4. Hafta | Oyun yaratma, dünya yaratımı, Game Design Document (GDD)-Kendi oyununu tasarlamaya başla! | 5. Hafta | Oyun için karakter ve mekan tasarımı * S1:Core Game mechanics, karakter tasarımı sketch | 6. Hafta | Konsept tasarımı * S2: Konsept skecth | 7. Hafta | 2d platformer vb. oyunlar, 2.5d oyunlar, 3d oyunlar ** | 8. Hafta | ARA SINAV sunumları Vize: Konsept Sunumu | 9. Hafta | Level design | 10. Hafta | Unreal Engine Giriş S5: Dummy çalışması | 11. Hafta | Unreal Engine Design | 12. Hafta | Proje Aşama kontrol | 13. Hafta | Proje Aşama kontrol | 14. Hafta | Proje |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | |
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
| |