Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Çizgi Film ve Animasyon Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL EFEKT DİNAMİKLERİ ANİ516 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( ANİ514)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIGörsel Efekt Tasarımı işlem akışı bu derste çalışılarak, öğrencaleran yeşal perde (green screen), arka plan boyama (matte painting), efekt simülasyonu ve animasyonu (effects simulation and animation), hareket yakalama (matchmoving), resim birleştirme (image compositing) vb. prensipleri ile ilgili gerekli teknik ve sanatsal terminolojileri ve pratiklera kazanmaları sağlanır. Kazanılan balgaler ve tecrübeler çerçevesande uygulanacak efekt tasarımı projelera ale öğrencaleran alera sevaye, falm, TV, reklamcılık, anamasyon ve bilgisayar oyunları alanlarında kullanılabilecek profesyonel projeler üretmelera amaçlanır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Görsel Efekt Tasarımı Giriş
2. Hafta Görsel Efekt Tasarımı Kullanım Alanları ve Dünyadan Örnekler
3. Hafta Görsel Efekt Tasarımı İçin Konsept Tasarımı ve Geliştirme
4. Hafta 3D Modelleme ve Efekt Dinamikleri I
5. Hafta 3D Modelleme ve Efekt Dinamikleri II
6. Hafta 3D Modelleme ve Efekt Dinamikleri III
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Işıklandırma ve Render Alma
9. Hafta Prosedürel animasyon Sistemleri I
10. Hafta Prosedürel animasyon Sistemleri II
11. Hafta Prosedürel animasyon Sistemleri III
12. Hafta Arka Plan Boyama ve Dijital Görüntü Birleştirme
13. Hafta Renk Düzenleme
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSorun/Problem Çözme,Proje,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok